20 maj 2012

2012-05-20 / 23:07:52

Så var det söndag igen. Veckorna går som ett löpande band i hög hastighet. Veckorna bara flyger förbi och det verkar inte vilja trappa ner en snäpp utan kör på i full fart frammåt. Det är redan slutet av Maj snart, och det är bra galet.
Imorgon är det måndag, vilket betyder jobb, dock är det sista veckan nu på praktiken sedan börjar skolan igen MEN bara i få dagar innan "sommarlovet" börjar. Ja nu ska jag visseligen jobba hela sommaren men andra har säkert turen att ha sommarlov :) men jag ser fram emot att börja jobba, få lön och göra något som jag ser framemot. Längtan till v.24 börjar komma mer och mer ska jag säga :) Det ska bli kul och spännande, faktiskt.

Idag har det varit en fantastisk dag ute. Solen har hetta upp i Alvesta och jag har gjort något så kul som att tvätta hela dagen mellan 08.00-16.00, det var visserligen otroligt skönt när det var klart och hann med all skittvätt utomhandukarna, men det tar vi imorgon eller rättare sagt Johannes tar de innan han drar till Jobbet :) Man får passa på när det finns tider som passar en annan. Jag hinner sällan tvätta vilket gör att man köper nytt och "glömmer" de som behövs tvättas, haha. Men nu är det gjort och vi fick ändå rätt mycket kläder i garderoberna igen samt rensa ut lite som man ej använder längre.
Väl under tvättandet så hann jag, Nova och Johannes rita på innegården med gatukritor :) Det uppskatta väldigt mycket från Nova sida och tyckte de var jätte roligt. Har även haft en otroligt duktigt hjälpreda som mer än gärna hjälp mamma och tvätta. Sällan fel, man får passa på för om 10 år är det tvärt om ;) Då får man tjata istället för att säga att hon ska trappa ner lite hehe. Nej ska inte alls gnälla över dagen trotts all tvätt. Vi har haft mysigt ute i det fina vädret :)
Till middag idag bjöd svärmor oss på porterstek med potatis och portersås, fyfan så goooott!!!! (ursäkta språket). Blev även en dosa tills imorgon, mumms. Hur ska man klara sig när Ann åker hem på söndag. Hon har varit en super ängel. Hon har städa, diska, laga mat, gått upp tidigt om Nova vaknat och låtit oss sova (även om man själv inte kunna sova så länge, vanesak säg) OCH så har hon tagit hand om Nova nu medans vi har jobbat. Så kalas!! Man kommer sakna henne och hennes hjälpande hand :)

Nu blir det sova. Klockan ringer 05.10 och jag kommer nog vara rätt död ;) men de är bara kämpa på och hålla humöret uppe :) 1 vecka kvar nu! Önska mig lycka till. God natt gott folk...




Puss och Kram //

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: