8 mars 2012 - Det tar sig!

2012-03-08 / 23:33:28

Jag är så lättad och glad! Jag kämpar verkligen med skolan som många vet och det ger verkligen BRA resultat :) Igår hade vi betygsamtal på kursen Rehabilitering/Habilitering och tro det eller ej men jag fick ett starkt VG+ som slutbetyg i kursen. Det är helt galet! Av olika anlednigar och tråkiga händelse p.g.a. andra trodde jag att mitt betyg skulle dras ner, men läraren såg bara mig personligen som en starkare person som klara av ett stort grupparbete själv trotts min situation och bedömde utefrån läget och mina framsteg :) Är himla glad att jag lyckas trotts att jag är mamma på heltid och att barnvakt inte existerar mitt liv :D fy så duktig jag är!! Proven och inlämningarna går också galant. Har inte fått ett betyg som är lägre än VG. Helt galet! Från att komma som en nolla i från högstadiet och gymnasiet (för flera år sedan) till att bli riktigt duktig i skolan. Är så stolt att jag lyckas, speciellt med mitt stressiga liv och allt som är runt om kring mig :) Var tvungen och skriva av mig all lyckorus :) <3

Idag då, så har jag och NovaBus varit hemma från dagis och skola. Halv 5 imorse kräktes Nova som en jag vet inte vad. Så för att vara på säkra sidan fick hon vara hemma från dagis. Dock har hon lyckas hålla spyorna i från sig hela dagen men gnällt över magen så vet inte vad det var/är. Men hemma imorgon blir hon också, fast då har hon inge dagis vilket som, men en hemmadag inne om man säger så då.
- Idag har vi legat i sängen och myst till nya Nalle Phu filmen "Nalle Phus film, nya äventyr i sjumilaskokgen" som Nova köpte igår för helt egna pengar. Hon är jätte stolt just för att hon betala den själv med pengar som HON fått från gammelmormor och Acke, farmor och farfar samt sina morbröder när vi besökte Köping spontant och snabbt i helgen :) Nova är otroligt ekonomisk (eller snål) och köper inte grejor i onödan om hon vet att vi kan köpa det åt henne ;) Men igår ville hon verkligen betala så hehe. Som hon tjata om denna film :o Det kan varit det också som gjorde att hon ville köpa den själv. Stolt var hon iallafall ;) hehe

Nej, nu ska jag gå och sova så man orkar upp när skönheten vaknar <3 Plugga ska jag även hinna med i svängarna så man kommer någon vart i nästa stora arbete som vi håller på med :) Ja jag har fullt upp hela tiden. Sällan en lugn stund i mitt liv. Fast detta ämne är något som jag brinner för, så det är bara skoj att få göra. Håller på med en uppsattsbok om ungdomars drogvanor och det är sånt jag vill jobba med i framtiden. Bli socionom och ta hand om ungdomar med missbruk och psykiskaproblem. Men det är en plan för framtiden :) Nej nu säger vi god natt innan detta inlägg blir allt för långt ;) så, god natt!


Puss och Kram //

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: