24 februari 2012

2012-02-24 / 10:17:09
Då var det dax för ett inlägg igen.
Får berätta lite om gårdagen då denna dag knappt ens har börjat. Igår var det så otroligt fint väder ute, plusgrader och solen lyste redan kl 7 på morgonen och helt molnfritt hela dagen. Så skönt var det ute. Man kunde nästan tro att det var sommar när jag vaknade. Vaknade av att Johannes hade satt tv:n på högsta volym så det dona i hela lägenheten, Nova som snart skulle till dagis såg minns sagt förvånad ut när jag kom upp och fråga vad dem höll på med klockan 7 på morgonen? :O och undrade om dem skulle väcka hela huset eller vad det var frågan om. Oturen som man hade när man la sig igen var att man inte kunde somna om efter Nova var lämnad på dagis och Johannes som gick och la sig då han jobbat natt (som varje natt). Så satte mig vid datorn, men inte nytt hade hänt sedan gårdagen förutom att facebook var bombaderat med ex antal inlägg om att kronprinsessan hade fått en dotter. Dock inte så jätte intresserad av det bestämde jag mig för att gå ut och gå istället. Var ute i säkert 2 timmar, gick hem och så frågade Elin om vi skulle ut och gå. Så det var bara sätta på sig kläderna och skorna igen och gå ut med henne och lille Wilmer. Alltid lika trevligt! :) Även denna promenad blev 2 timmar och vi klockade in precis så att jag passade till att jag skulle börja gå mot till tågstationen för att hämta upp min bror Mikke och hans tjej Madelenie som ska tillbringa några dagar här hos oss i Alvesta :D Jätte skoj att dem kommit och Nova tycker minst detsamma. Tjata i veckor nu och hade tjata hål i öronen på förskolepersonalen att Mikke och Madde skulle komma ;) Så dem visste exakt vilka som skulle komma och vara här i dagarna. Gårdagen blev lugn övrigt, det hände inte så mycket mera då Johannes vaknade, vi hämta Nova och sedan åkte vi hem och slappa resten av dagen och käkade tacos till middag, mumms. Idag ska vi ändå försöka hitta på något. Vet dock inte vad än, men det får vi se :)

Jag och Nova har ändå hunnit med en del trotts att klockan bara är 10.10 (just nu). Vi har hunnit duscha/bada, fixa till oss bägge, Nova har ätit tre burkar med yoghurt :O och nu sitter jag och skriver detta menas Nova sitter och kollar på Nicke nyfiken i väntan på att Mikke och Madde ska vakna så dagen kan börja. Sedan får vi se vart dagen bär. Johannes somnade inte fören 9 idag så han kommer väll sova någon timma längre än vanligt. Så vi kanske tar tåget in till Växjö eller något :) Tiden får utvisa helt enkelt. Det är ju trotts allt lönedag idag. Det är alltid härligt med extra pengar :) Ingenting är uteslutet. Nej ni kära läsare, mycket mer än så här har jag inte och skriva just idag. Vi höres och syns. Ha en trevlig helg om jag inte skriver något mer under helgen :)


Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: