22 februari 2012

2012-02-22 / 00:23:18
Problemet med när man har lov är att dagarna blir lite snevridna. Man får ingen direkt struktur på det hela. Kolla tex nu, jag är uppe och klockan är över 00.00 och det är verkligen inte likt mig. Trotts att jag går upp tidigt så kan jag inte somna tidigt. Jag som vanligt vis brukar somna redan klockan 21.00 när jag går i skolan är uppe långt på övertid eller vad man nu ska kalla det. Det är inte okej alltså. Jag gillar struktur och ordning i livet, inte som nu även om det är otroligt skönt med lov och några lediga dagar.

Kan äntligen säga att Nova är pigg och har varit det i två dagar nu. Så imorgon (idag) ska hon få gå till dagis igen efter en veckans uppehåll. Som hon längtar. Hoppas hon håller sig frisk nu, vill inte ha tillbaka nå dumma förkylningar och hög feber. Det kan vi lägga på hatthyllan på dagis :P Nu ska hon ju fortfarande äta penicillin och hostmedicin tills på måndag men varken öroninflamation eller lunginflamation smittar och hon är ju faktsikt pigg. Dem får ringa om hon blir sämre, vilket vi inte hoppas på. Det gäller ju bara två dagar nu denna vecka. Så vi hoppas det ska gå bra. Hon behöver detta.

Vad gör jag annars då?

Ligger här framför datorn och tittar runt lite på nätet och har en sån förbaskad huvudvärk. Men när jag väl vill slappna av så går det inte. Hum.... Dax att ta sig en huvudvärkstablett och släcka ner macen för ikväll kanske låter som en ide?? Kan kanske OM turen är på min sida, få en sovmorgon imorgon. Man kan ju hoppas! Imorgon ska jag städa det sista inför torsdagen, fixa i ordning grejor som ska till tippen tror jag. Bland annat Novas snygga spjälsäng som tyvärr gick sönder innan vi plocka ner den när Nova fick sig en junior säng för hon hade hoppat i den lite för många gånger, busungen själv och lite annat skit som ståroch skräpar i all onödighet och så ska jag förmodligen kika över till Elin och lille Wilmer innan Nova ska hämtas från dagis. Konstigt att ha Nova på dagis när en annan är hemma, vilket händer mycket sällan förutom när man har hemmastudier men då har man ju massa plugg och ta hand om så då har man ändå fullt upp så man knappt märker om hon är hemma eller på dagis ;) Men hon behöver få komma till dagis. Herregud, ungen kryper på väggarna snart och det märks att hon varit hemma och varit riktigt dålig. Energin kommer nu ikapp i dubbel fart. Men det är härligt :) Jag gnäller inte för 5öre.

Nej kära vänner. Nu ska jag ta mig den där huvudvärkstabletten och försöka sova :)
GOD NATT på er!!



Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: