16 februari 2012 - olika prover :)

2012-02-16 / 21:03:25

Idag var det på blodigt allvar när vi fick sticka på varann i skolan :) Venprover, kapilärprover och insulinspruta var det vi fick lära oss på äkta vara. Det var kul och jag lyckades utan att tabba mig. Fick tillochmed förtroendet och sticka läraren och hon ställer annars inte upp på sånt då det kan förstöra blodkärlen om man har otur, men jag fick *stolt*. Stack även mig själv i magen med en "fejkad" insulinspruta - en insulinspruta fast utan insulin såklart :) Men ojojoj så nervig jag var innan första sticket. Men det var just för att det var på mig själv, annars hade jag inga problem. Så nu kan man ta blodprover i olika former utan att känna osäkerhet!

Vi har även sportlov nu :D Haha för varje lov vi har låter det så dumt, det var ju ändå 3 år sedan man gick ut skolan och då slutade ju det där med lov :p men det ska bli skönt med lite lov och ladda upp batterina lite. Synd bara att det börjar med förkylning. Jaja, så kan det vara ibland. Nu ska jag bädda ner mig och sova trotts att klockan endast är 9 en torsdag som denna ;p God natt!


Puss och kran //

 

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: