17 mars 2011 - Mitt liv börjar gå uppåt :)

2011-03-17 / 23:15:12

Nu, eller snart är det dax för sängen för min del. Men först tänkte jag att jag skulle skriva några rader. Imorgon är det fredag, fan så veckorna går! Känns som man inte hinner ett skit. Men ojojoj så skönt med helg och att Johannes inte behöver jobba i helgen :) Vilket kan betyda sovmorgon för min del :D Imorgon kommer barnbidraget in. Då ska vi in och handla lite mat, välling och såna saker som behövs. Har så otroligt mycket rabatter på både kläder, mat och blöjor så det är väll bäst och bunkra upp lite menas man kan och att det kan bli billigt :) Skönt med pengar. Tycker nyss det var lön :O Men det var en månad sedan nu, det har gått otroligt fort.

Idag har även Johannes fixa utan min vetskap ringt om lite info angående skolan jag har fundera på att gå i höst :) Så nu ska jag bara invänta mina betyg från Kabbe och Ullvi sedan är det bara att sätta mig i skolbänken igen. Hoppas bara jag kommer in :D Jag känner mig otroligt peppad. Nu var det 2år sedan jag gick i skolan så nu måste jag ta tag i mitt liv igen då det blev lite omställning när vi flyttade ner hit till Alvesta. Jag ska gå en inriktad utbildning i omvårdnad på 1,5år med praktik i 15 veckor :) Jag ska även välja psykratri, vilket verkar otroligt intressant. Sedan om jag läser vidare efteråt till socionom eller om jag lägger det på is i några år vet jag inte änu. Min stora dröm är att bli socionom inom missbruk och drogproblem bland ungdomar. Men just nu känner jag att det räcker med 1,5år i skolan och sedan komma ut i arbetslivet och få börja jobba SEDAN kanske ta tag i skolan igen :) Nej pepp pepp det är vad jag behöver. Jag och skola har inte direkt gått ihop alla gånger, men nu känner jag att detta är ett bra val av mig :)

Nej ni kära vänner. Nu är det sängen för min del som gäller :)



P.s Hurrni kommentera mera, det var ju ni som gärna ville ha mig kvar på bdb men blev så glada att jag hade en blogg så nu kunde fortsätta följa mig :) Vart är ni??? :D Skriv bara hej om ni inte har något annat och skriva om ;)


Puss och Kram //

Åsikter!
Postat av: emelie

men va roligt att börja i skolan, skulle vilja med men jag skulle inte palla:/ har läshuvud men blir för mkt

Kommenterat - 2011-03-18 / 19:26:32  | URL - http://silasminprins.bloggplatsen.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: