3 januari 2010 - Nova är/var magsjuk :(

2011-01-03 / 11:40:08
Vilken mardröms natt!
Allt började vid 23.00-tiden igår kväll när jag och johannes satt och spelade lite, jag satt och spela the sims 3 och Johannes spelade sitt nya NHL 11 som han fick av mamma, Gunnar och Pontus i julklapp, helt plötsligt hör vi Nova bara skrika inne från sovrummet. Jag blev ganska rädd så jag sprang dit på direkten. När jag kommer in i sovrummet sitter hon där i sängen, helt nerspydd och jätte rädd. Hon har ju inte spytt på jätte länge så jag förstår henne. Aha, då var det dax att byta sängkläder i sängen, tvätta av Nova och byta kläder på henne. Sedan sätter vi oss ner i soffan igen.. TILLS.... Det går kanske 20 minuter sedan kommer världens spy attak IGEN! Då kom det över typ hela Johannes och lite i soffan. Jaha, då var det bara och börja samma veva igen, tyvärr dröjde det inte många minuter till jag var nersolkad, tur kom det bara på mina ben, men iallfall. Kan säga att det inte var det mysigaste jag varit med om. Nova som var helt förstörd och rädd och på samma gång skämdes hon nog lite. Men vi förklarade lungt att sånt här händer och det är ingenfara. Vad säger man lixom??

Nova som vägrade lägga sig i sin säng igen låg på Johannes bröstkorg fram till att hon somnade. Vi plastade in hela sängen UTEFALL. Jag vet inte när jag somnade, klockan var väll runt halv 2 sista gången jag röck till av att jag trodde Nova skulle kräkas ner allt igen. Jag röck och vaknade till flera gånger i natt. Antligen hostade bara Nova, eller så var det Johannes som lät en massa. Så ja! Natten har varit hemsk även om den kunde varit värre! JAHA, då har Nova fått sina första magsjuka nu då :( 
- Men jag är så glad att det här hände hemma och inte i bilen på vägen ner till Alvesta igen. Då hade det inte blivit roligt. Men idag verkar Nova lagom pigg igen. Hon är lite seg, men inga flera spyor har kommit upp iallfall :) SKÖNT DET!! Så det blir en mysdag med Nova hela dagen idag :) Johannes ska jobba över så man vet aldrig när han kommer hem! Men vi ska försöka ha det roligt iallfall.


Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: