19 januari 2011 - ONSADAG!!

2011-01-19 / 13:13:07

 

Ondag:
Har igentligen ingenting och skriva om. Detdär med att blogga, det blir bara tråkigare och tråkigare för varje inlägg. Känns som jag inte har nå vettigt och skriva om.. Känns som att man ibland måste skriva bara för att, även om det blir tråkigt eller inte. Det känns även som man skriver helt för sig sjäv och att ingen läser. Har jag fel? Så varför fortsätter jag skriva/blogga? Ja, den frågan har jag ställt mig gång på gång. Men igentligen inte fått något vettigt svar på. Utan bara fortsätter! Så varför fortsätter jag blogga om det nu är så himla tråkigt?
Svaret på frågan kommer jag nog aldrig komma fram till tror jag, utan jag bara fortsätter ändå.


Dagen idag:
Tänk det är redan ondag idag, kan inte förstår att veckodagarna går så fort. Dem bara flyger i väg utan att man igentligen förstår vad man gör om dagarna och vips så är det en ny vecka igen utan att veta ordet av det. Ja, jag är ju visseligen hemma med Nova och vi busar och leker hela dagarna om det inte är som idag, hon helst vill leka helt ensam. Men ibland kan hon ropa och då dugen man ;) Jäkla unge asså, haha. Annars är det stort sätt samma vi gör hela dagarna. Inte minst nu när vädret är skit och snön är näst in till borta, så ut och leka i detta väder nu det är ju lön löst :( Ända som finns är slask och lera. Inte så trevligt direkt. Sedan var de ju det där med lekplatser, det finns ingenstans. Eller nu ljög jag för er, men det finns EN och den är såklart på ANDRA SIDAN av Alvesta, JIPPI!!!? Och jag hittar inte ens dit, bra va? haha! Vet bara att det ligger en där efter att jag och Elin träffades första gången och vi var ute och gick en sväng då. Så vad kan man hitta på idag då? Jag lider av huvudvärk idag, och har gjort nu i 2 dagar UTAN att det vill ge sig. Så det kanske börjar bli dax och ta en huvudvärkstabell nu? Det börjar bli ganska så jobbigt och humöret utöver det ska vi inte ens tala om =P



Usch det är nog vädret som gör sitt tror jag! Men Nova verkar inte lida av det. Just nu sitter hon och kollar på barnprogram och jag njuter just nu av att det är lungt här hemma och passar på och sitta här vid datorn menas man kan :) Ska snart ta och fixa lite lunch åt henne, och snart kommer även Johannes hem. Då ska jag nog ta och vila en stund med Nova tror jag :) Hoppas ni får en underbar dag iallfall.
Vad ska ni hitta på??



Snart börjar även Nova på dagis :O Nu efter 17-månader är det snart dax och säga ajdö till min lilla prinssesa för dagis varje dag och jag, vad ska jag göra? Jo skriva in mig på arbetsförmedlingen och hoppas på nå jobb om inte så ska jag väll börja plugga igen om det inte ger något resultat.. Vi har inte fått en dag änu så än kan jag pusta ut ;) men har angett från och med den 31 januari så vi kan ju bara hoppas det kommer en tid och dag snart så man väl kan börja planera dagarna lite. Ska även börja inhandla lite saker till Nova som hon ska ha med till dagis varje dag :) Jag har redan seperationångest även om dagen D inte är här änu. HUR ÖVERLEVDE NI FÖRSTA DAGEN/TIDEN NÄR NI SA HEJ DÅ TILL ERA BARN?




Puss och kram //
Åsikter!
Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Har aldrig haft något problem med "hejdå" när jag har lämnat Kevin på dagis.

Han trivs som en fisk i vattnet där och har alltid gjort det fast han bytte dagis :)

Kommenterat - 2011-01-24 / 19:43:57  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: