25 januari - Klockan är efter 12 slaget ;)

2011-01-25 / 00:22:00
Jaha, klockan har slagit 00.22 och jag kan inte sova.. VARFÖR??

Jag hatar detta, jag är så jävla trött hela dagarna och bara längtar till kvällen så man kan få sova, men såfort kvällen kommer så tvär vänder det på en gång. VARFÖR? Jag är så jävla trött men när jag väl lägger mig ner för att slappna av och ska till och sova så blir mina ögon som stora bollar och jag är mega pigg. Jag blir så arg!
Är det en sådan period igen som ska komma? Jag orkar verkligen inte, helt seriöst.. Jag har Nova att ta hand om på mornarna, och hon är inte världens snällaste och vill sova lika länge som jag vill. Men jag får verkligen vara glad att hon är världens snällaste unge som sällan är till problem. Sällan jobbig och gnällig, tack och lov för det <3
Imorse tex så ville Nova vakna mellan 7- halv 8 (minst inte exakta tiden) och jag kunde knappt få upp mina ögon. Det gick bara inte, dem var som bly. 2 tandpetare hade varit till stor hjälp kan jag säga er ;)
Så jag gav henne lite välling först och sedan fick hon lite leksaker och så satte henne i sin säng. Eftersom hon sov mellan mig och Johannes inatt så vågade jag inte låta henne leka i våran sängen för då vet ju inte vad stollen kan hitta på ;) Men utan ett pip så satt hon där i typ 30-40 minuter och bara lekte för sig själv och verkade ha jätte skoj. Inge gnäll eller någon ting. Utan hon satt och skratta för sig själv där och verkade ha jätte skoj med sig själv. Ja, det kanske inte var så snällt gjort och låta henne sitta där, men hon gnällde ju inte så :) Och jag var ju vaken hela tiden även om jag inte orkade gå upp och kanske halv sov lite till och från.
Inte nog med det så när dem vaknar sådär tidigt så är det ju nattsvart ute :O Det är som att det fortfarande är natt, kanske är därför man är så trött om mornarna när stumpan vaknar? Vad vet jag!




Sedan måste jag även berätta vad som hände mig i natt, eller natt och natt klockan var lite efter 05.00..
Men för mig var det natt ;)
Jag var helt säker på att det var söndag idag, så jag vaknade till precis som jag brukar göra i bland när Nova sover mellan oss av ren reflex för att kolla att hon är okej, och så ser jag att Johannes inte ligger i sängen =O Vafan? Jag blev helt livrädd och gick upp för att kolla om han kanske hade vakna och inte somna om men det fanns inte en käft i lägenheten förutom jag och Nova. Jag blev jätte rädd, och mitt hjärta gick upp i 3000. Till jag kommer på att just fan det är ju MÅNDAG idag :P Så jag blev så rädd att jag började gråta tills jag fattade att det var ju MÅNDAG och inte SÖNDAG, och Johannes hade ju åkt till jobbet strax innan jag vaknade. PUST!!! haha jaa vad säger man? Sinnesförvirrad? haha!


Nej ni kära vänner, nu vaknade Nova också så nu är det dax och stänga ner för ikväll sedan försöka få i henne lite nattvälling och sedan försöka få henne och somna om.. GOD NATT :)


Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: