1 februari 2011 - Bakning står på schemat =D

2011-02-01 / 11:44:15
Det är redan 1 februari idag =O och vi har baka sockerkaka :)
Idag har jag och Nova baka en sockerkaka och några muffins med chocklad smak av smeten som blev över :) Hon ville verkligen vara med och hjälpa till, och såklart fick hon det :) Det var bara skoj. Hon ville gärna hålla elvispen själv, men det blev lite tungt så jag fick vara en hjäpande hand :D Och hon fattade verkligen vinken med att man var tvungen och smaka på smeten för att veta om det var gott ;) haha! Så skoj när dem verkligen vill vara med och hjälpa till och förstår mer än vad man tror. Man blir så stolt!! Så när Johannes kommer hem kommer det lukta nybakat och så ska vi ta en fika tillsammans såklart. En riktigt liten överaskning såhär en tisdag, det är inte helt fel, eller vad säger ni? :) Hoppas den smakar gott! Jag är inte så kung i köket, men jag försöker iallfall ibland ;) Just ja, när vi höll på att baka så ringde BVC här i från Alvesta och pratade lite, så när alla papper i från Köping kommit till dem så ska vi komma på en liten "inskrivning" samt 18-månaders kontrollen. Spännande! :) Ser verkligen fram emot det. Det var ju trotts allt ett tag sedan nu vi var på BVC, tror det var i början på November vi var extra vikt-kontroll pga av Novas dåliga vikt uppgång.. Längtar verkligen ska jag säga er :D



Angående inlägget igår som jag skrev så har jag fått ett och annat tips en del bra, och en del mindre bra. Jag har fått några tips om att sälja han vilket vi inte ska göra. Det där med ebay var ett skämt. Johannes pratade med en vetrinär igår och hon trodde det kunde vara en fas som han hade, han är ju trotts allt en kattunge och dem är precis som ett litet barn. Men somsagt vi ska INTE sälja han! Mamma sa även för ett tag sedan att våran förra katt som vi hade när jag var mindre var precis likadan, men den fasen gick över efter ett tag :) Så kan inte hoppas på något annat. För vi älskar ju trotts allt våra små terrorist-missar och vill inte skicka iväg dem för anledning att en äter nappar <3


Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: