6 augusti 2011 - Endast 1 dag kvar! ♥

2011-08-06 / 12:00:46
Idag, idag är det endast 1 dag kvar tills vårt troll blir 2år. Hela 2år, vart har dem 2 åren tagit vägen? Hon vet, Nova vet att hon blir två år. Hon vet hur många fingrar 2 är och vet vad siffran heter. Så varje gång man säger: "Nova, hur gammal blir du?" visar hon glatt upp två fingrar och säger "två, mamma/pappa. två år". Tåren samlas lite lätt i ögonen och man blir så stolt! ♥
Dock tycker det är lika förbryllande varje månad när det går om till den 7. Tiden bara flyger iväg i all hast och man hinner knappt med allt känns det som. Varje dag är en ny start, varje dag är det ett nytt äventyr som börjar. Ingen dag är den ändre lik. Iallfall inte här hemma. Livet som mamma till våran underbara skatt är helt fantastiskt. Stoltare mamma kan man inte vara. Men snart måste jag släppa taget om min ända ägodel, för den 15 augusti börjar hon (äntligen) på dagis. Helt sjukt om man tänker efter. I hela 2år, varje dag har jag varit med tösen. Knappt haft barnvakt mera än några timmar på dagen och kan räkna på en hand och säga varje tillfälle hon varit borta, skrämmande men sant. Jag har verkligen har gått in i livet som mamma. Varför skulle man vilja ändra på det? :D Jag älskar ju mitt liv, och min underbara familj ♥ Okej att gå ut med goda vänner och ta ett glas vin, äta gott och bara njuta någon timma, det är ju sånt som alla kan behöva. Inget fel i det! Men även mitt barn som alla andras runt om i världen har en PAPPA som hon kan vara hos, och även dem kan behöva lite tid tillsammans ibland också. Livet är ju inte mer än rättvist, eller hur? ;)

Jag älskar min underbara dotter och hennes pappa,
dem bästa som finns i mitt liv! ♥


                                                                          



Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: