6 september 2010

2010-09-06 / 22:44:46
En plåga och vara ensam en kväll som denna :'( Kan inte bara dagarna går fortare än såhär?! Jag visste att det skulle bli jobbigt men ändå att det skulle bli lite skönt och vara ifrån varann lite efter att varit med varann 24/7 nästan varje dag i 1års tid. Men att det skulle bli såhär jobbigt vara ifrån varann hade jag inte räkna med även om vi bara varit ifrån varann i snart 3 dagar. Men dem tre dagarna har känt som en lång evighet. Men det är bara fortsätta vänta i ca 2 veckor till, om vi har tur! Jag hoppas du kan komma hem den 17/9. Håller iallafall tummarna på det iallafall! ;) Jag och Nova älskar dig!


Idag har jag och Nova bara varit hemma och bara tagit det lungt. Vi har myst, lekt och busat nästan hela dagen förutom när vi somnade båda två vid 12 tiden. Kan säga att jag har varit extremt trött idag, varför vet jag inte eftersom Nova inte varit allt för jobbigt inatt. Det ända roliga som hände va att vid klockan 04.00 ville hon upp och leka, men då sa jag skarpt nej och sa att man inte ska leka mitt i nätterna. Så hon fick lite välling, och somnade efter några sekunder efter hon ätit upp *skönt*. Jag hade ingen lust och leka klockan 04.00 imorse ;) Nova har somna för natten (ja, hon somna vid halv 9) Och Johannes har sagt hej då och logga ut för även han skulle sova. Så nu sitter man här igen, ensam och utråkad. Vad gör man om kvällarna när man är ensam? Kan säga att livet som ensamstående är inget som jag drömmer om att bli. Men avgudar er som är det, och klarar av det utan problem :) Nej nu ska jag kolla klart på Sex Education, ta mig något att äta och sedan ska jag nog gå och lägga mig. Finns ju ingen anledning för mig nu när alla sova att vara vaken ;) God natt, och sov gott!

En sak till bara: Säg mig, vad gör ni som är ensamstående när era barn har somnat?

Skriv gärna och berätta om vad ni gör när era små troll har somnat. Även dem som sitter i "samma" situation som jag med ett distansförhållande får mer än gärna skriva och berätta ni med :)



                                                 Saknar dig jätte mycket, älskling ♥


Puss och Kram// 

Åsikter!
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Ja små pluttisarna ^^, hihi..<3



Ang om ditt inlägg..

När jag var ja ensamstånde mkt i början när J var på kurser typ 24/7 (okej förutom när jag hade min deperison så var ju J hemma men ja) så hittade jag på all möjligt, ladda ner serier, kollade på teve, tog det lugnt, sov, tog hand om mig själv tex håripackning och grejer, städade osv och tiden gick väldigt fort när man hittade på saker :)

Kommenterat - 2010-09-08 / 10:41:48  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Ja verkligen :(

Men så äre alltid, sommaren är kort och vintern är en evighet :/ <3

Kommenterat - 2010-09-08 / 10:51:19  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: emelie

jag kollar tv och sitter vid datan:S det är typ det enda. visst jag kan plocka undan och så men det går ju fort

Kommenterat - 2010-09-08 / 22:14:28  | URL - http://silasminprins.bloggplatsen.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: