30 september 2010 - Imorgon åker vi hem!

2010-09-30 / 06:46:25

Imorgon åker vi hem mot Köping igen =)

Jaha, idag ville Nova vakna kl 04:00, men det gjorde ingenting för jag va ovanligt pigg imorse ändå. Så nu sitter man här och skiver detta inlägg. Jag har "precis" lagt Nova i sin säng efter att hon somnat i soffan. Börjar faktiskt bli rätt trött själv, men det är nog inte så konstigt ^^. Imorgon åker vi hem mot Köping igen. Men det blir nog inte så långvarit. Jag och Nova följer nog med till Alvesta igen på söndag eftermiddag igen. Johannes kan inte komma hem på ett tag för det kostar så mycket, och det kommer ta runt 4 veckor innan han kommer hem igen =( Och det känns inte så jätte kul för varken mig, Johannes och inte minst för Nova att vara ifrån varann så länge. Och sedan måste man även tänka på Novas bästa och det tycker jag är att vi alla får vara tillsammans som en familj, precis som hon är van vid. Men det är inte helt bestämt änu, men vi har pratat mycket om det. Och det ända vi har kommit fram till i slutändan av samtalet är att vi ska följa med och sedan får vi se när vi åker hem igen. Så det nlir nog så :) Men ja, det är ju inte direkt något jag missar om jag stannar kvar i Köping. Det ända är att jag och Johannes kommer längre ifrån varann mer, vilket jag absolut inte vill :'(


Vi har även prata väldigt mycket om jag och Nova ska flytta ner hit snart och om vi ska ta hyra ut våran lägenhet i andrahand (vi bor i en bostadsrätt/insatts).. Vi har en som vill hyra den, men det är inte fören 1:a Januari. Men vad gör det igentligen? Då har man någonstans att bo över julen, vilket är super. Jag känner mig nästan lite lockad över att flytta ner hit, men ändå inte. haha! Svårt att förklara känslan ;) Men som jag skrev för några inlägg sedan så har vi igentligen INGENTING som binder oss till att stanna kvar i Köping mer än våra föräldrar dårå, men dem överlever nog utan oss ;) Och man får se detta som ett äventyr och att familjen får vara tillsammans. De är ju det bästa. Jag fick även en glad överaskning här om dagen. En gammal kompis som jag umgicks mycket med i Kungsör för 100år sedan skrev till mig och va lite chockad över att jag hade förflytta mig ner till Alvesta. Det visade sig sedan (som jag hade glömt bort) att hon bodde i Växjö, som ligger ca 1,4 mil här i från. Det va otroligt roligt och höra =) Hur stor chans är det att två så bra vänner som vi va då, träffas igen efter typ 3år och bor nästan i samma stad som ändå ligger 40 mil ifrån Köping/kungsör? Nja, inte så stor om jag får säga mitt. Men så följer jag och Nova med ner till Alvesta på söndag så ska vi åka in till Växjö och ta en Fika med henne senare i veckan =) Känns som det är miljoner saker som hänt sedan sist, vem vet? vi kanske inte ens passar som "vänner" igen, haha! Så dumt jag tänker nu.. Nej ni kära vänner, nu blev det tjat om igentligen ingenting viktigt, nu ska jag passa på och sova menas Nova lyckas somnat. Jag har ju somsagt varit vaken sedan 04:00 ;) Så jag förtjänar en vilopaus nu, tycker jag, haha. Ha en fortsatt bra dag :)

Puss och Kram //

Åsikter!
Postat av: Hannele - mamma till 2 fina prinsar <3

Alltid kul att hitta tillbaka till sina gamla vänner eller vad man ska kalla dom för då :) Om man inte passar ihop nu så äre väl inge fel att ta en fika och se vad som händer, hihi..



Synd att Johannes inte fick jobb i Falun istället ;) <3

Kommenterat - 2010-09-30 / 12:37:38  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

svar:

ja men precis, jag håller tummarna att ni hittar tillbaska till varandra igen :)

Kommenterat - 2010-09-30 / 18:09:32  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: