12 september 2010 - 3år och 1 månad idag :)

2010-09-12 / 14:16:22
Ja, i helgen har det inte blivit någon dator fören idag då :) Jag fick en glad överaskning i fredags och det va nog det bästa som kunde hända mig tror jag. Jag kan ta det från "början". Jag skrev till Johannes på sms i fredags vid 5-tiden (han brukar komma hem då) att han skulle sätta sig framför datorn så man kunde prata lite på skype. Men då fick jag ett sms tillbaka att han inte kunde eftersom han va på väg in till växjö, såklart blev jag extremt sur eftersom han hade sagt hela veckan att han hade dåligt med bensin och pengar så han kunde inte komma hem till helgen. Men hela veckan har han seta och åkt runt i bilen fram och tillbaka till jobbet, och in till Växjö någon kväll med. Jag skrev ett grinit sms tillbaka: "...... Men hej då! Ha det så kul i Växjö".. Runt 5 timmar senare så skrev jag ett sms igen, och fråga vad han gjorde och då fick jag ett sms tillbaka att han fortfarande va i Växjö och att han kollade på hockey, och då blev jag extremt ledsen och arg för att det kostar ju ändå pengar och kolla på hockey där nere eftersom dem är i Allsvenskan tänkte jag. Men efter några minuter så ser jag i ögonvrån hur dörren öppnas och Johannes kommer in. Jag blev såklart jätte chockad och överaskad eftersom han skrev ju att han va i Växjö och att han inte ens hade råd att åka hem denna helg. Men då hade han tagit sina "matpengar" för att tanka så att han kunde åka hem =D Hur gulligt är inte det?! Att sätta sig i en bil i över 5 timmar bara för att komma hem till sin familj, även om man knappt har pengar till bensin. Och hur Nova reagera ska vi väll inte ens tala om. För det kan ni väll nästan räkna ut själv;) Hon vart så glad och sprallig och bara sken upp som en sol när pappa kom hem att hon somnade inte fören efter 12. Hon verkligen vägrade och sova ;) Men det kan man väll nästan förstå. Har inte sett pappa på en hel vecka, och så kommer han hem helt utan förvarning. Nej jag vart otroligt glad eftersom jag hade varit nerstäd och väldigt ledsen under dagen.. Varför jag va det, vet jag inte! Hade väll inte sovit så bra, och det kändes bara piss och vara ensam hela tiden menas Nova sov. Men i helgen fick Jag och Nova sällskap :D Helt underbart!! Igår lördag åkte vi till Eskilstuna en sväng och strosa runt. Jag köpte mig ett par leggins och ett linne från gina för 99kr styck, och Nova fick ett sätt med tröja och byxa. Och på tröjan står det "i <3 dad" på (det va Johannes som valde den) som kosta 99kr på H&M och en body för 49,50kr. Sedan blev det inte så mycket mer. Det blev att handla lite mat också natuligt vis. Men när Johannes åkte fick jag lite pengar av honom så jag har så vi klarar oss fram tills på fredag.. För på fredag så kommer Johannes upp hit till Köping, och sedan åker vi med han ner på lördag igen. Vi kunde inte följa med nu för vi har bvc på torsdag, och det är VIKTIGT! :) Så vi hänger med ner på lördag istället. Johannes har nu börja åkt ner till Alvesta, så nu är jag och Nova ensamma igen :/ Tråkit, men ja. Vi ska mysa hela dagen! :) Oj, nu känns det som texten blev lång. Men vad gör det?.. Det är ju typ bara jag som skriver, och ingen läser den.. Känns det som! Nej nu gråter Nova så nu ska jag spara och gå till henne.

Just ja! Även idag har jag och Johannes varit tillsammans 3år och 1 månad :) Inte så mycket och fira kanske, men ville bara säga det, haha! :) 

P.s orkar inte rätt till stav fel om det finns några!!


Puss och Kram //
Åsikter!
Postat av: Liza

Vad kul gumman, lät helt underbart! Hur länge blir du och nova kvar sen då? <3

Kommenterat - 2010-09-12 / 18:00:15
Postat av: Alexandra

Liza: Ja, verkligen :)

Ja, det vet vi inte just nu. Det blir väll några dagar, en vecka. Det beror helt och hållet på hur kul man har där nere och vad som måste göras här hemma också :) Men hoppas på att jag och Nova kan stanna så vi kan åka bil tillbaka igen, för jag är inte så JÄTTE sugen på att åka tåg i 5 timmar med Nova :/ <3

Kommenterat - 2010-09-12 / 19:21:45  | URL - http://mammatillnoova.blogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Ja det är spännande, klättar på väggarna snart av det :D haha..är så förbannad nyfiken ;D



Yes självklart att vi gör det ^^, <3



Ang om ditt inlägg..

Grattis till er mina snuttisar (hoppas at du får denna kommetnar, gick inte att kommentera sist :S)



Hjääääärtan! <3

Kommenterat - 2010-09-12 / 20:39:11  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Ja med ett jääääävlans humör ;) skyller på att han är halv finne ;) hahaha..



ja men så bra :D hihi..trodde inte att den kom fram :S <3

Kommenterat - 2010-09-13 / 09:29:43  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

YEs! Det håller vi tummar och tår här nu :D hihi..men jag blir inte besviken om det blir snitt igen men KUL skulel det vara att få testa vaginalt :D hihi..



Haha ja men menart xD hahha..men han är ju en sån där, glad och engerisk liten grabb med ett humör :D hahaha..

Tur att Nova inte är rädd för honom längre :P haha..hon har vant sig ;) hahaha..<3

Kommenterat - 2010-09-13 / 20:01:26  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Haha ja precis det hoppas jag med :D hihi..

Hahaha..ja dom är så söta tillsammans tkr ja ^^, hihi..<3

Kommenterat - 2010-09-14 / 08:39:56  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: