29 september 2010 - Vintern är här snart!

2010-09-29 / 14:09:21

Usch det här med vintern gör mig mer och mer stressad och gör att jag får ångest. Det är så mycket som ska inhandlas hära. Inte minst för att det är så mycket som måste införskaffas till Nova, men även jag skulle behöva nya vintersaker :/ Gaah! Det gör mig nästintill galen. Jag hatar vinter pga av att man ska ha så mycket kläder på sig. Nova kommer få det mesta nästa månad och månaden efter. Vinterskor, nya kläder, vinteroverall och åkpåse. Johannes får en bättre lön då så jag slipper betala allt helt ensam. Det blir ju ändå en rätt stor kostnad, och jag själv är inte miljonär med mina mamma pengar direkt ;) Men tillsvidare har Nova (som några av er sätt) en lite tjockaren mjukisoverall (bild kommer). Vi har prata om en overall vi hittat från 8848, den är varm och har allt det där vi söker på en overall + att den är extremt snygg. Visst den kostar en del, så jag hoppas nästan Nova kan ha den nästa vinter med ;) haha! Men jag anser att barn som ska leka i snön ska ha en bra overall och vinterskor som dem inte blir kalla i. Och ja, då kommer man ju tyvärr upp i pris, men som jag och Johannes sa tillvarann när vi börja prata overall och vinterskor är att Nova får kosta så mycket hon vill, även OM vi två skulle behöva leva på nudlar en månad bara för det. Ja, nu kommer vi då inte behöva göra det såklart. Men sa OM nu också ;) Barnens hälsa och säkerhet är det viktigaste inom den kategorin, anser jag iallafall. Men det är jag det! Har ni laddat inför vintern?




 
 
Detta är Novas nya plagg som vi köpte i helgen :)
Nova ser ut som en nyfödd igen i sin björdräckt!



Puss och Kram //

Åsikter!
Postat av: caroline - Mamma till Theodore 091225

vi har köpt en overall som inte är vattentät, Men ska köpa en vattentät overall också, ifall han vill leka i snön elr något sånt :) Annars har vi det mesta :)

Kommenterat - 2010-09-29 / 14:16:41  | URL - http://mammastheodore.blogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Vintern är dryg det håller jag med dig om :/ Ja vi är full laddare här in för vintern iaf :)

Kommenterat - 2010-09-29 / 17:07:24  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: caroline - Mamma till Theodore 091225

jaha okej, Nej vi använder inte overallen ännu, vi har en tunnare just nu.

Vi har en åkpåse som är några år gammal :/ + att den är röd. Men de får duga, vill inte kosta på jätte mkt när vi redan har en, oavsett färgen :P

Kommenterat - 2010-09-29 / 17:44:42  | URL - http://mammastheodore.blogg.se/
Postat av: emmah - mamma till världens finaste prins, Mio!

åh hon är så jäkla härlig :D

Kommenterat - 2010-09-29 / 19:18:35  | URL - http://emach.blogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Svar:

Förstår det hjärtat! :) men overallen är iaf jättesöt! :) <3

Kommenterat - 2010-09-29 / 21:55:09  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: