16 september 2010 - BVC besök

2010-09-16 / 14:18:26
Bvc idag gick jätte bra idag!
Nova fick så mycket beröm från läkaren och sjuksköterskorna över sitt tal om att det va så rent och tydligt och att hon kunde så många tydliga ord föra att vara i den åldern hon är i (1år & 1 månad). Det kändes jätte kul och höra för det ända man får höra numera är om hennes vikt och att hon inte går upp som hon ska. Så det va extremt kul :) och sedan fick jag ju såklart höra om samma sak vi hör varje gång om att vi ska ha mer fett i maten och extra välling till mellis och mat två gånger om dagen och bla bla bla. Men vi ska få komma på återbesök igen för viktkontroll om 1 månad ungefär, hoppas verkligen dem håller det nu för sista gångerna har dem besöken uteblivit. Sprutan gick också bra, förutom att dem kom åt något blodkäl så det börja sipra blod från hennes ben. MINDRE TREVLIGT kan jag säga. Men jag belönade Nova ändå för att hon varit så duktig med att gå in på sjukhus apoteket och köpte en påse majskrokar, då blev hon gladare igen :) Men hon hann bara äta en innan hon somnade haha! Jag passade då på att gå en vända på stan, men hittade inge spännande att göra så jag gick hem igen. Nu har Nova precis ätit. Och hon åt JÄTTE BRA idag :) Hon åt up en hel burk, vilket aldrig har hänt förut. Så nu sitter vi här i soffan och myser till "Mina vänner tiger och Nalle puh", jag blev  just jätte trött. Men Nova kommer nog inte vilja sva eftersom hon "nyss" har sovit. Men fick precis ett samtal från Ann, Novas farmor att dem kommer om en liten stund. Så vi får vila senare. Nu ska jag plocka undan lite som Nova drog fram imorse och sedan fixa ordning kaffe tills dem kommer!


17/6-2010
Vikt:
7245 gram

längd: 70 cm
HVO: 42,5 cm


16/9-2010
Vikt:
7745 gram
längd: 71,5 cm
Hvo: 43,4 cm

= Nova har gått upp precis 500g sedan 17 Juni!


Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: