7 oktober 2010

2010-10-07 / 11:23:04
Vilket trist väder det är ute idag :( Regnet bara häver ner, och det blåser typ storm ute.
Inge ute-lek-väder idag, som alla andra dagar den här veckan. Kan det inte bara vara en fin och "varm" höstdag istället så man slipper sitta inne hela dagarna. Och pengar finns det inte heller till och ta en shoppingtur inne i Växjö heller :( Gud så tråkit det är just nu! Jag känner mig lite halv deppig, och röksuget och att ta sig en cigg blir f*n inte bättre heller. Allt just nu som händer i våra liv har påverka mig. Jag vet inte på vilket sätt, men det är mycket just nu. Jag kan inte direkt säga att glädjen har gått uppåt även om jag vet att detta igentligen är det bästa. Även om man kommer mista så mycket. 

Ja, nu är det väll bestämt nästan till 100% iallafall. Jag och Nova kommer flytta ner hit till Alvesta/Växjö. Känslor över det finns typ inte. Vad jag vill och tänker har igentligen inget med saken och göra. MEN om familjen ska hålla ihop och ekonomin ska funka utan att behöva gå precis +/- o, och aldrig kunna unna sig något så är detta ända sättet. Jag kommer sakna min familj så otroligt mycket hemma i Köping som jag aldrig kommer träffa typ :/ Och otroligt tråkit för Nova som BARA kommer ha oss och ingen annan! Och vi kommer aldrig kunna få avlastning, eller kunna göra något bara Johannes och jag, för det finns ingen som kan ta Nova över en natt. Det är lite sorgligt! Men det är sånt man får ta. Jag har inte gilla att lämna bort Nova förut, och dem få gångerna det hänt så har jag inte kunna slappna av. Men ja! Men allt löser sig hur som helst.. Man får ta en dag i taget. Men tänk om man va så rik att man kunde ha sina två boenden, råd med räkningarna överallt och åka hem när man känner för det utan problem. Men det kommer ju aldrig gå rent ekonomiskt :( Men man får väll försöka hitta en bra lösning till allt, och se det på ett bra sätt. Familjen får iallafall vara tillsammans, och vill man åka hem får man väll sova över hos mamma eller något! Men det känns ändå tungt på nått sätt! Speciellt nu med mormor, och allt runt om kring..

Men planen är att när vi åker hem mot Köping igen, så kommer vi börja ta med en del saker och börja "tömma" lägenheten på det vi vill ha kvar. Lite sak säljas, kastas men en del saker ska vi ha kvar. Vad det blir det visar sig! Känns konstigt och säga att man ska flytta, flytta 40 mil hemmifrån. Som jag och Johannes sa igår. När vi ändå ska börja nya liv så kan man ju lika bra köpa en del nya saker och skapa en ny stil och ett nytt hem. Jag vill gärna göra om vardagsrummet i romantiskstil, vilket Johannes gärna hakade på. Det passar så bra med hur rummet ser ut med bjälkarna i taket och de vita netaken. Lite lantligt av sig i mesta delen av lägenheten. Ska ta och köpa lite saker som finns här nera på byn så man kan få en påbörjan på allt iallafall. Har även tänkt göra om ett bord och sätta en romantisk text på, det kommer bli skit snyggt tror jag :) - Vem trodde det för 3 år sedan när jag och Johannes träffades? Ja, vem trodde att vi skulle ha barn, volvo och bostadsrätt när vi träffades första gången den 15 juli 2007. Nu idag har vi en underbar dotter, en volvo v70, en bostadrätt och en lägenhet i Alvesta kommun. Det är bra sjukt!! Mitt liv har förändras så mycket på över 3år. Vem vet vad som kommer här näst? Ingen vet! Men får somsagt ta en dag i taget och se vart allt leder till. Jag hoppas bara på det bästa av situationen!



Puss och Kram //
Åsikter!
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Svar:

Tack så mycket! :D haha..ja dom är bra allt lika varandra på bilder men inte irl tkr ja :P inte så mycket iaf xD <3

Kommenterat - 2010-10-07 / 14:16:35  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Hoppas ni kommer att trivas. men det är tråkigt att flytta så långt bort från alla_(

Kommenterat - 2010-10-07 / 18:52:08  | URL - http://silasminprins.bloggplatsen.se
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Hoppas att ni kommer trivas, så låååååångt men det är bäst så för er :)



<3

Kommenterat - 2010-10-08 / 00:59:31  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: