28 okober 2010 - Fullsmockad dag!

2010-10-31 / 00:09:41

Idag har det varit rätt mycket. Nova vaknade vi halv 9 och stog och klappa mig på kinden och tycke jag skulle vakna, jag trodde det va natt ute då det va helt svart ute. "Hallå, klockan är halv 9 på morgonen det ska inte vara mörkt nu" kände jag. Men så va det iallafall. Vi satte på tv:n och Nova satt och kolla på barnprogram menas Johannes nästan gick upp på engång för att börja slipa hallen. Men han kom bara halvägs då spaklet inte hade torka odentligt. Sedan har det varit full fart. Klockan 10 åkte vi i väg för att jaga banankartonger. Men letande tog slut rätt fort. - Vi hade fått punktering. Som tur va det på ena sommardäcket och vi skulle ändå byta däck idag, fast lite senare. Men iallfall, ner till Gunnars garage för att hämta däcken och Johannes vidare till hans pappas jobb för att byta däck. Jag väntade på besök av en person som lämnade gamla saker från när jag och Mikke va små. Mycket kul, då vi inte har så mycket från när vi va mindre. Det vad kort och gamla leksaker :) Nova uppskattade en del saker som fanns i dem två kassarna. Dels var en grön nalle som gillades skarpt =P


                                                          


Senare när både Gunnar och Johannes kom tillbaka från sina håll så bjöd mamma och Gunnar oss på Xuan :D Det är en Thai/kina-resturang för er som inte vet det :) Och det roliga med det besöket var att Nova sov, och vaknade inte av att vi tog ur henne ut bilbarnstolen, så hon sov på bordet. Vi har dock ingen vagn med oss då vi ska ha med oss en massa tillbaka till Alvesta. Så hon sov på bordet under tiden vi käkade :P Första och sista gången kan jag även säga er, men vad gör man inte i kris.. Iallafall, när vi hade käka klart så åkte jag, Johannes och Nova över till Arboga en sväng och besökte Ullis, David och deras otroligt söta Alva <3 Nova blev såklart lite avis när jag höll den lilla bebisen, men det gick över rätt fort ändå. Hon fick tillochmed ha Alva i knät, bilder finns men inge jag har på datron. Jätte söt va det! Nova försvann lite, men äsch. Det va skit gulligt! ack för en jätte trevlig eftermiddag :) Vid 16,40 typ åkte vi hem för att sedan åka till Johannes föräldrar, och där var det rena rama släktkalaset typ =P Dem tre som han har i livet. Ända som fatades va hans morbro + familj ;) haha! Nova fick två jätte söta klänningar, vardigan och en body. Skit fint va det! Bilder kommer nog senare (kanske). Nee sedan har det inte hänt så mycket under kvällen. Johannes hjälpte Gunnar med att plocka ur hans garage, och sedan åkte vi typ hem. Men nu kan jag säga att det blir sängen för min del. Nova sover i sin säng, johannes har somna i soffan, och jag är näst intill död här i sängen.. Nej ni kära läsare! Nu va denna dag slut. Imorn är det full fart igen. God natt och sov gott :)

P.s Ursäka om det finns stavfel, orkar inte läsa och rätta igenom!




Puss och Kram //

Åsikter!
Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Svar:

Tackar ^^ hihi..



ÅH! Vad jag blir glaaaad! DÅ MÅSTE VI SES! :D <3

Kommenterat - 2010-10-31 / 15:34:36  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: