10 oktober 2010 - IKEA och bror Persons möbler!

2010-10-10 / 19:19:17
Idag har familjen har varit på IKEA i Älmhult =) Fanns mycket fynd man ville ha, men ack för lite pengar till dem. Men har dem samma bra priser tills man får pengar kan man hitta massa kap. Dem har även den största fyndavdelningen jag sett. En hel undervåning typ. Man kan hitta det mesta där. Tillochmed en plastlomma till nersattpris ;) Idag hade dem halva priset på soffor och fotöljer på fyndavdelningen. ATANS! Johannes hitta en rätt så snygg vit divansoffa i skinn för 2395kr och så halva rea-priset på det, det blir ju ingenting! Men nu idah va man då inte rik :( Och det ända felet på soffan var att den va dammig och sedan ett hack i trät under soffan som man knappt såg om man inte kolla noga (stog på lappen). Men vadå, torka av soffan med ett bra rengöringsmedlen och skita i det lilla hacket och wolla.. Så har man en snygg soffa för 1195,50kr lixom. Det odinariepriset va dryga 12.000kr. Bara för lite damm och ett hack?! Hallo, seriöst? haha! VARFÖR HAR MAN ALDRIG PENGAR NÄR DEM BEHÖVS?! *Gaaah*

På hemvägen så va vi in på Bror persons möbler här i Alvesta, och jag kan säga att jag har nog aldrig varit på ett sådan stort varuhus med möbler och heminredning. Det va i tre våningar och kändes som affären aldrig tog slut ;) Alltså det va allt från sängar till servetter. Och det bästa av allt, det fanns en möbel för alla, och för alla plånböcker! Hur super är inte det?? Vi hitta såklart även mycket snygg där som vi skulle vilja ha (A) Vilket inte va så konstigt kanske! Eftersom vi inte kan ha normalt matbort med stolar här i Alvesta pga av snetacket, så hitta vi ett skit snyggt "sett" med barstolar + bord :) Det skulle passa perfekt här! Vi hittade även en skit snygg mediabänk, eller rättaresagt två olika stycken. Båda va skit snygga och kostade bara 1595-1795:- Vilket JAG tycker är rätt bra pris för en mediabänk. Men eftersom jag/vi vill ha romantiskt stil så passade den mediabänken som hade en liten "stilet" stil bättre än den andra som fanns i vit och valnöt - Ja vi kollar på lite möbler då vi ska sälja och kasta det mesta där hemma. Så vi får se vad som kommer hem till oss senare :) Det ända vi planerar NU och ha kvar från lägenheten i Köping är Novas möber/leksaker, hallbyrån och spegeln, divansoffan, vissa prydnads-sakerna och så alla tavlor. Sedan om det blir så är en sak ;) Vi har ett litet problem just nu bara. Vi har en jätte stor tavla, och det tråkiga är att den kan inte hänga någonstans i lägeneten i Alvesta, MEN vi vill inte sälja den heller då den va rätt dyr, och vi inte kommer få dem pengarna för den som vi gav, och sedan är den skit fin :( Så den kommer få stå tills vi kommer flytta till ett nytt ställe, vilket är skit synd då den är så fin och jag älskar den! Det är så tråkit när man flyttar, vissa saker får inte plats som innan *puhu*. Men men :) Det blir även så mycket nytt som ska inhandlas till detta hem och ny stil på det mesta, så man kanske glömmer den snygga tavlan ett tag, haha! nej då jag skoja, det kommer jag INTE göra ;)

Våra små fynd idag blev:
4st vinglas för 2kr/st
Leksakskuber till Nova för 49kr
burksätt med 17 olika burkar för 39kr
Galgar 4st 7kr
och 4 blockljus för 15kr



Puss och Kram//

Åsikter!
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Låter som en rolig dag ! :D hihi..alltid kul att småfynda ;) om man hittar något vettigt dvs..

Kommenterat - 2010-10-10 / 21:22:30  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Svar:

Oja! :D hihi..



Ah känner igen den där :) Men som du skrev allt kommer att landa förr eller senare..önskar att J kunde peppa mig så där som Johannes gör men ja han har ju tråkat sig ut på shopping så :P haha <3

Kommenterat - 2010-10-11 / 07:28:25  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Svar:

Hahaha..jag fattar inte hur ungarna kan sova som jag inte vet vad xD



Önskar att J kunde muntra upp mig lite ;D haha..nämen får väl göra det själv :K

Kommenterat - 2010-10-11 / 13:51:18  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Johanna - mamma till Leia

sv: tack! :)

Kommenterat - 2010-10-11 / 18:13:49  | URL - http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Svar:

Ah har försökt men det går inte ;) haha..äsch..får helt enkelt peppa mig själv :K



<3

Kommenterat - 2010-10-11 / 20:38:33  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: