17 oktober 2010 - Ett besök på Micki

2010-10-17 / 17:24:09

Idag blev det en liten biltur runt om kring här i närheten av Alvesta först såg jag nå otroligt roligt, jag har då aldrig sett det iallafall. Det va några som bodde i ett hus som hade sina två hästar i trägården =P haha! Det va lite kul, har ni sett det någon gång? Sedan upptäckte upptäckte vi, eller rättaresagt jag upptäckte att Micki-fabriken ligger i Gemla. För er som nu inte kopplar själva micki och sitter nu och tänker vad fanken är de för något? Jo de är dem som gör bla lära-gå-vagnar.. Koppla det? :) Det låg tydeligen bara 4 km här i från Alvesta, alltså en promenad om man skulle vilja de. Hade gärna gjort det om jag visste att de låg så passa nära :) Men iallafall, brevid fabriken hade dem en fabriksbutik som jag såklart va tvungen och gå in i :) Dem hade mycket fina saker, speciellt till dockhus. De hade dem ett helt rum full av saker, allt från hus till tillbehör. Det fanns allt från saker som fanns i butik och saker dem enbart hade där. Dem har även 25-70% rabatt på saker än om man skulle handla dem i affären, hur bra är inte det? Sedan hade dem även 3 kategorier på sakerna också :)  

Röd = 2:a sotering, saker som va fel färg eller en söm fel o.v.s
Gul = utgående ur sortumentet
Grön = Inge fel, bara lite rabatt

Längs in i affären/lokalen hade dem tåg och tågräls i plockformat. Det va massa olika priser, allt från 3kr till 179kr. Jätte bra priser va det, inge fel på dem alls. Dem för 129-179kr va packet-priser, alltså det va en kartong med delar i. Jag köpt en tågbana + tåg till Nova för 35kr :) Det va superbilligt tyckte jag än om jag skulle köpt detsamma i en leksaksaffär. Det är inte stort, men det räcker tills man kan flylla på det med lite annat än bara räls :) Jag tycker bara det va så bra pris så jag passade på och tog några stycken rälsdelar (4st, 6kr/st  + ett 4pack med raka räls för 14kr och tågen 3kr st) Fanns massa mer saker man kunde köpa till Nova, men man är ju inte rik såhär i slutet på månaden ;) Nova verkade nöjd, eller som johannes sa "Det va nog du som vill ha dem, inte Nova" haha! Vem vet, så kanske det va? haha ;)



Puss och Kram //

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: