25 november 2010 - Mer pengar i kassan!

2010-11-25 / 10:08:09
Här hemma har vi varit vakna att tag. Vi har lekt och busat hela morgonen. Nu sitter jag och andas ute lite menas Nova leker i sitt rum... Hoppas jag! Det är sådär tyst som ungarna brukar vara när dem hitta på hyss... VÄNTA SKA GÅ OCH KOLLA!

Tillbaka.. Det var inget speciellt hon satt på golvet och lekte så fint =)

Skulle även behöva städa idag, men jag orkar inte igentligen men jag måste då vi inte ska vara hemma i helgen. Imorgon drar vi till Köping igen! :) Nu är det verkligen sista helgen vi åker hem som boende där. På söndag går flyttlasset och då är det på riktigt, och från och med måndag står vi skrivna på denna adress här i Alvesta. Då är det mycket som ska göras. Det är ringa kommunen och be om hjälp om anökan till dagis, ringa bvc, familjeläkare o.s.v! :)

Idag blir vi RIKA =D Känns otroligt skönt och veta att man inte behöver snåla på pengarna denna månad för att överleva. Mer pengar i kassan för ULLARED, mat och sparande. ÄNTLIGEN kan jag spara en del av mina pengar nu igen och ändå inte behöva snåla på alla övriga pengarna som vi har. Mina mamma-pengar tar ju slut här i januari, så jag vill kunna ha några tusen kvar så jag kan köpa något utan att Johannes betalar det. MEN jag ska försöka snylta åt mig en vinterjacka av Johannes idag då han har mer pengar än mig, kan ju säga som en julklapp, eller något! ;) hehe!

- Emma som ska hyra våran lägehet tar över den redan på söndag när vi har flytta ut. Hon skulle igentligen hyrt den från och med den 1/1-2011, men hon har fått massa mögelskada i hennes lägehet så hon och hennes hundarna har fått stora problem av det. Tur att hon upptäckte detta i tid. Stackars hundar säger jag bara :( Dem har fått stora hudproblem av detta skit, och hyresvärlden gör inte ett skit åt det, IDIOT JÄVEL! Det ända hon får är en gratis hyra och har fått illstånd att flytta tidigare. man blir så jävla förbannad på såna idioter! Men så klart hon får ta lägenheten nu än den 1 jan. Blir ju bara bättre för oss Alla.. Hon och förhoppningsvis hundarna kan bli friska och vi slipper massa onödiga kostnader, toppen! :)



Puss och Kram //
Åsikter!
Postat av: anna

Ja men så bra då :) tack så mycket! Och vilken fin blogg du hade! kram

Kommenterat - 2010-11-25 / 12:45:19  | URL - http://corneliasvahn.blogg.se/
Postat av: LINA HAMMARSTRÖM

Vilken söt header!!



Ska bara säga att jag har kommit upp med mitt andra julklappstips nu som passar både tjejer och killar. Så ta gärna en titt och hoppas att du hittar något! :-D

http://linahammarstrom.blogg.se/2010/november/mina-parfymer-julklappstips.html#comment



Ha en bra dag! :-)

Kommenterat - 2010-11-25 / 14:00:28  | URL - http://linahammarstrom.blogg.se/
Postat av: Carro (Haliesmamma)

Vi fick också bra med pengar den här månaden och det är ju så skönt. Men då passade vi på att betala en hel del så vi är ju inte så rika längre. Men vi handlade ju in julklappar betalade räkningar osv. Men det är så skönt att veta att man har pengar, förstår din lycka kände exakt samma idag <3

Kommenterat - 2010-11-25 / 23:50:09  | URL - http://haliesmamma.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: