2 november 2010 - Min framtid! (?) =)

2010-11-02 / 22:37:31
Kan inte annat än att ta en dag i taget....

Många har fråga mig om vad jag ska göra i framtiden och svaren blir alltid detsamma, tråkit nog. Så nu skriver jag några rader här om hur jag vill ha min framtid:) Jag ska om jag kan, plugga vidare till socionom inom missbruk och våld bland ungdomar. Det beror på om utbildningen som jag vill gå finns här i närheten så jag kan ta mig med buss. Jag har velat bli det i runt 6 år. Det va när en nära vän som jag hade var nära på att gå bort i en överdos som det slog mig om vad jag ville bli i framtiden.. Hur jag fick den iden just i de sammanhanget vet jag inte men iallafall sen den dagen har jag stått fast om vad jag vill bli och det har inte ändrats heller :) Jag kommer vara mamma-ledig tills den 31 januari, OM Nova lyckas få en dagisplats här nere i Alvesta tills dess vill säga. Annars kommer jag vara hemma med Nova tills dagisplatsen är fixad. Vi har ju som sagt ingen här nere som kan ta hand om henne om dagarna menas jag pluggar eller jobbar. Framtiden kan bara utvisa hur min vardag kommer se ut om typ 5år. Jag hoppas att jag kommer plugga klart, och på börja ett nytt jobb inom det jag vill bli. Sociominlinjen inom det jag vill gå är ca 2år - Sedan kanske det är 1år i praktik, det vet jag inte! Det är lite olika om vart i landet du pluggar. Men jag hoppas verkligen det finns inne i Växjö eller i närheten då jag inte har körkort och de måste gå och ta tåg eller buss dit, annars får jag hitta på en annan lösnig och lägga detta på hyllan tillsvidare! Just nu tar jag dagen som den kommer för jag har märkt att man inte ska planera allt för mycket.. Våra planer gick just upp i rök och livet förändrades snabbt efter Johannes fick detta jobb :) Men såfort vi vet lite mer om hur situationen kommer se ut framåt i tiden så ska jag börja strosa runt lite och kolla olika valmöjligheter som finns att välja bland :) Jag kan bara hoppas!



Puss och Kram //
Åsikter!
Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Skönt att ha lite framtidsplaner :)

Kommenterat - 2010-11-02 / 23:50:25  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

Svar:

så sant som du skrev ^^

Kommenterat - 2010-11-03 / 20:54:51  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: