Nu kommer det svar på era frågor! =)

2010-05-24 / 10:19:00
Nu har jag fått en massa frågor som jag nu kommer svara på.

1. Vad Nova planerad?
Svar: Nja, asså hon va ju inte direkt "NU SKA VI HA BARN". Men vi sa kommer det så är det meningen att vi skulle bli föräldrar just då. Men det tog ändå ca 1½ år innan det hände något och jag hade aldrig preventivmedel.

2. Vart fick ni namnet Nova ifrån?
Svar: Först hade vi Linnea som nästan va som bestämmt. Men det hade tydeligen någon på pappas frus sida redan så det gick absolut inte och ta enligt dem. Även om vi inte ens har kontakt med den delen mera än behövligt. Men sedan hade jag en namnförslagsstund på bilddagboken.se och då kom namnena Saga och Nova upp. Och Saga såg inte Nova ut och vara så det blev en liten Nova :)

3. Vad hade Nova fått heta om det var en pojke?
Svar: Om Nova hade varit en pojke stog det mellan Alvin eller Oliwer =)

4. Visste ni könet?
Svar: Nej, vi visste inte könet. Jag ville först veta pågrund av att det är lättare och handla, men Johannes ville inte veta då respektarader jag det och med tiden tyckte jag det va mera spännande ju närmre förlossningen kom och inte veta vad det va faktsikt :)

5. Vad ska du göra efter mammaledigheten?
Svar: Jag ska plugga till socionom har jag en plan på att börja med =)

6. Hur känns de nu att vara en mamma och vad tycker Johannes själv att det känns vara pappa?
Svar: Jag älskar livet som mamma. Det går inte en ända dag fören jag ser på henne och är verkligen stolt över vad vi två har skapa. Det är så kul och se henne utveklas och inte minst skratta var eviga dag. Johannes älskar verkligen Nova och skulle aldrig kunna tänka sig ett liv utan henne. Han är jätte stolt över henne. Och det syns verkligen när dem leker och har lite egen tid tillsammans :)

7. för att i början så kan det vara lite jobbigt att komma igång med rutinerna med ett nyfött barn och allt vare så för er?
Svar: Jag tyckte vi hade rutiner redan från första stund på BB. Nova soma mellan 21.00-23.00 och sov ända tills 9-10 om dagarna utan att ens vakna om nätterna. Vilket va väldigt skönt. Nu somnar hon nästan på pricken klockan 19.00 varje kväll och vaknar runt 6-8 på mornarna :P Värra va det med mattiderna för oss. Men det blev att man åt när Nova sov. Och det blev inte direkt 2 timmar matlagning och sedan njuta av det :P Men nu så sitter hon med och äter om vi inte äter när hon somnat såklart =)

8. Hur funkar sömnproblemen som du hade/har?
Svar: Nu har jag inte alls problem och sova längre. Jag somnar faktiskt tro det eller ej senast klockan 11. Och sover tills Nova vaknar dårå. Visst kanske det kan bli att Nova gnällar till och man vaknar då. Men mycket mera än så är det inte :) Det känns verkligen jätte skönt och kunna sova som en normal igen!

9. Saknar du aldrig att festa med dina vänner?
Svar: Jaa ibland kan jag sakna just det dära och bara hänga med vänner och kanske festa lite smått. Men mestadelen så älskar jag mitt liv som mamma och skulle aldrig välja bort Nova för en sådan dum sak som att festa bort hennes uppväxt.

10. Vad ska du jobba med sen?
Svar: Min dröm som jag haft sedan lääänge tillbaka är att efter mammaledigheten att börja plugga till socionom och sedan ta inriktning "ungdomar och barn med drogproblem"

11. Hur länge har du och din kille varit tillsammans?
Svar: Vi har varit tillsammans i snart 3år den 12 augsuti

12. Vad gör ni/du om dagarna?
Svar: jaa är det fint väder så är vi ute och hittar på saker nästan hela dagarna. Vi är nästan sällan hemma om vädret tillåter. Vi är även rätt ofta nere hos min mamma.

13. Ska du skaffa körkort?
Svar: Jaa såfort ekonimin tillåter, eller att jag vinner massa pengar så är det en stor dröm.

14. Har Nova kommit in i "blyghetsfasen"?
Svar: Jaa faktsikt. Eller det har hon varit ett litet tag. Hon är väldig skygg för nya eller personer hon inte träffar så ofta. Då håller hon hårt i än och släper inte taget fören hon själv tycker det själv. Samma sak som om man ska gå kanske 1 meter i från henne och hon sitter i soffan med den personen som vi träffas så tar hon upp händerna mot oss och börjar grina efter än :P

15. Vad gillar du för tvprogram?
Svar: Oj, jag gillar rätt mycket. Men en stor favorit va såklart Andra avenyn som har sluta nu =(

16. Träffas någon gång?
Svar: Absolut, det skulle jag kunna tänka mig :D

17. När ska ni ha barn nr 2?
Svar: Oj det kommer dröja ett bra tag tror jag om jag för välja det själv. Jag vet knappt om jag ens vill ha flera barn. Men om det blir en till så vill jag ha det om kanske 7år. Men såklart kan ju mina tankar ändras. Men just nu känner jag att jag inte vill ha flera. Utan jag är väldigt nöjd med Nova och vill ge henne all min tid :) Vi har ju även skaffa 2 till små bebisar nu (våra katter). Så jag är nöjd med det jag har :)

18. Hittat lägenhet?
Svar: Nej vi har nog lagt det på hyllan lite, nu när vi precis har köpt ny och större bil. Men såklart man tittar fortfarande och ser om det finns något om kanske passar på värde på våran lägenhet vi har nu :) (ca 120.000kr)

19. När ska vi hitta på något?
Svar: Jag har nästan tid varje dag :) Det är bara säga en dag så kan vi komma över på fika eller ni komma hit och se hur vi bor :)

Tack för era frågor. Och hoppas ni är nöjd med svaren :) P.s Tog bort några frågor som redan hade ställts. Men det gör väll inget? ;) hihi Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: