31 maj 2010

2010-05-31 / 21:09:25

... MÅNDAG!

Idag är det sista dagen på maj månad. Det är ju bra sjukt hur dagarna går nu. Ibland känns det som man inte hinner med allt man ska göra om dagarna. Som idag missa vi en tvättid (FAN) bara för Nova sov lite längre än vanligt och vi hade inte ställt klockan ;) inget och gråta över kanske, men det är svårt och få tvätttider här nu när dem håller på fixar tvättstugorna , och våran maskin har paja (toppen) :( Men men, va inte meningen och börja prata tvätt här inte. haha!

Helgen har varit jätte bra. Det har ju varit stadsfest från fredag- lördag för er som inte vet det vill säga. Det blev många nallar med. Nova fick väll 10 stycken nallar. var av 1 nalle tog hon upp helt själv i sånt dära spelstånd, fast man kan dra i snören. Vilket hon tyckte va roligt verka det som. Vi har även varit på baby/barncafet både fredag och lördag. Det öppnade ett hära i stan i fredas, vilket JAG tycker är kalas för oss mammor med barnvagnar. För det finns inge sånt ställe hära i stan som vi kan få plats på ;) Men nu finns det ett! Det har varit rätt okej väder. Lite tråkit väder på lördagen bara en stund dära. Men det gick över på kvällskvisten sedan. Lite tråkit va att vårat regnskydd hade gått sönder på torsdagen i resåren så den blåste av och regnade in hela tiden och såklart gick kom värsta ösregnet och haglet när vi gick på stan. Men min snälla mamma va gullig och köpte ett nytt till Nova eftersom jag inte hade så mycket pengar med mig. Visseligen blev de av märket brio, och så gillade jag inte själv modellen, men den duger sålänge tills jag har råd och skaffa ett nytt som jag vill ha. Tanken som räknas säger jag nästan alltid. Och det är ju även sant. På lördagskvällen spenderades hos mamma, Gunnar och Pontus och kolla på filmen " i skuggan av värmen" med Joel kinnaman. En skit bra film för dem som gillar sanna, svenska och gripande filmer. Kan säga att filmen slog hårt på mig. Men det är väll som det är! Vissa filmer tar på än personligt.

Nova verkar kommit in i en hemsk fas. Hon vägrar sova själv i sovrummet och i hennes säng ska vi inte ens tala om. Hon skriker så hon blir blå om vi inte kommer och tar upp henne. Även om vi kanske lägger henne i våran säng så ska vi ligga med annars kan hon inte somna :( Ja, jag förstår att det är en fas, men det är inte direkt kul. Klockan är typ 9 snart, och vi ligger redan ner i sängen. Såklart fattar jag att alla barn har olika faser i livet, och det är normal. Men det är ju inte direkt roligt. Men jag hoppas det beror på hennes tand, och att det vill gå över snart. Ja, just ja! Nova har även fått sin första tand :D

Idag har vi varit uppe sedan klockan halv 9, det blev ju ingen tvättande idag som jag skriev tidigare så vi åkte ner till Johannes mamma för att "fira" mors dag lite försenat. Hon fick en förstoring på Nova vilket verka uppskattas =) Sedan kom vi med JÄTTEkanelbullar. Dem va ass goda med rätt jobbiga och äta för dem va så stora så man hann bli mätt (A) Sedan åkte vi hem och har inte gjort så mycket under dagen. Nova har sovit lite till och från i små korta stunder, och sedan på kvällen hära vid 6 så badade hon i poolen för första gången på balkongen :) Hon vägrade gå upp så hon satt och plaska med sina leksaker i över 30 minuter ^^ och även katterna ville vara med. Men dem våra inte hoppa i, haha! Nu är klockan lite över 21.00 och Nova har äntligen somna nu. Jag ska kolla om det finns någon bra film på typ tv1000 eller canal + som man kan somna till. Jag måste faktsikt erkänna att jag är svintrött och har varit det sedan 19.00 :$ Är detta normalt?? HAHAHA! *asg* Nej ni, nu ska jag faktsikt kila för att kolla tvplanseten.se men vi höres i nästa inlägg hoppas jag :)

Puss och Kram//


P.S Jag orkar inte rätta till eventuella skrev fel på bloggen NU, så ni vet det!! Sorry för dem isåfall.

Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: