24 maj 2010

2010-05-24 / 18:54:59
Dagen började med att Nova vaknade vid 8.15 (skönt). Så då satte vi på tvn och mös alla 5 i sängen. Ja, katterna va såklart med och morgonmös vilket Nova tyckte va jätte kul. Sedan gick vi upp och satte oss och kolla på tv och Nova käkade frukost. Sedan fick jag en liten inpuls att vilja gå och sola. Jag fick ju massage och solning av Johannes, och solningen hade jag inte utnyttja. Så tänkte att nu när sommaren börjar närma sig med stormsteg så skulle jag få lite färg på kroppen så jag inte såg ut som förra sommaren ;) Och jag kan säga att detta va meega skönt och avslappnande. När jag hade kommit hem blev det in i duchen och duscha av sig solariedoften och sedan börja fixa sig för att sedna gå ner till stan och strosa runt lite. Jag skulle kolla på ett par shorts (stavning?) till Nova så hon inte bara har klänningar. Det blir ju rätt tråkig i längden och bara ha det. Men jag hitta istället ett jätte sött set med en tunika och lite längre shorts till. Och eftersom vi med Johannes till stockholm på onsdag så tyckte han att vi kunde kolla mera dära då =) Så det blev bara den, och en lunch på stan. Men såklart va vi runt och kolla i affärer ändå. Men det blev inte något köpt. Jo föresten, jag köpte faktsikt ansiktsrengörings skum och ett täckstift till mig själv. Eller ja, det va Johannes som betalade. Men vi har ju inge mitt och ditt i vårat förhållande. Utan alla pengar som kommer in är VÅRA pengar, förutom Novas 1050kr. Det är hennes! + 400kr som vi sparar till henne.

Annars ikväll så har det varit rätt lungt och det kommer nog fortsätta så med. Nova har "precis" fått lite kvällsmat, katrinplommongröt, namnam :) och snart är det dax för sängen för hennes del. Hon verkar trött redan nu. Men tänkte iaf vänta till lite över 7 annars sover hon så oroligt och vaknar till och från hela kvällen. Hon har fått en tendens och vilja sova i våran säng, så hon vaknar alltid till. Spelar ingen roll hur tyst man än är så vaknar hon och ligger vaken tills hon får somna om i våran säng. Så ja, jag vet inte vad som hänt. För hon har aldrig fått sovit hos oss som liten. Det har hänt nu de senaste tiden ca 3 nätter. Så hon kan ju inte blivit van för dem utsprida gångerna. Men ja, jag vet inte. Knaske kommit in i en sådan fas. Vad vet jag. Aja. Sak samma. Imorgon hoppas jag "mina" pengar kommer in så jag vet att jag får några denna månad. För lite av dem behövs nu till helgen då det är köpingsyran! Visst, allt löser sig ju. Men det är ju aldrig fel med lite extra pengar så man slipper begränsa kostnaderna om man vill ha något :) haha! Nej det va väll allt för mig tror jag. Nej ni, nu orkar jag inte skriva mera. Det har redan blivit lite för mycket ;) Men vi höres och syns när nästa inlägg kommer!! (Y)

See you later, Puss och Kram //
Åsikter!
Postat av: Emelie

Lägger ni undan hela barnbidraget åt Nova?:)

Kommenterat - 2010-05-24 / 21:21:50  | URL - http://emelieochsilas.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra Engström =)

Svar: Neej vi sparar undan 400kr i månaden från våra pengar som vi får. Och dem 1050kr är det som går åt till mat, blöjor och kläder varje månad och det som blir över kan man kanske köpa något extra för eller så spara vi undan till henne. Så det är hennes pengar som vi inte rör och köper något till oss för :) Och skulle vi kanske behöva "låna" pengar av na, så får hon alltid tillbaka dem :)

Kommenterat - 2010-05-25 / 20:34:00  | URL - http://mammatillnoova.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: