22 maj 2010

2010-05-22 / 16:21:11
Tänkte berätta lite om gårdagen, samt det lilla som hänt idag lördag =)
Igår va vi runt i hära i Köping och letade efter ett hyfsad billig katträd. Men det va så dyrt och fanns ett litet utbud på det vi hitta så jag kom på att vi kunde åka till billiga nisses i Västerås för dära kanske dem hade något som fall oss i smaken. Så vi satte oss i bilen och åkte vidare dit. Jorå, vi hittade ett precis likadant dära som vi hittat här hemma fast för dryga 450kr och hära i stan kosta det 995kr. Ja det va ju ingen snack, vi tog den på en gång. Det är inte jäääätte stort. Men det duger gott och väl till våra trasselsuddar. Jag är jätte nöjd med köpte iallafall. Och inte nog med att jag spara massa pengar på det också. Sedan ville jag gärna gå runt och strosa lite där inne. Men det tyckte inte Nova alls att vi skulle göra. Så hon bajsade ner sig med kläder och allt. Ända som blev räddat va hennes klänning. Så det va bara gå till kassan och betala och sedan gå in på toan och byta om på henne. Dock hade jag inga extra kläder så det va bara åka hem och sätta på henne annat. Det va lite tråkit. Men det va även mitt fel som hade glömt stoppa tillbaka kläderna efter att jag packat om skötväskan. Men sånt som händer :) Men det som jag fick med mig hem från Billiga nissa va 4 par strumpor till Nova, katträd, och en välkommsskylt.

Vid 5-tiden åker vi över till mamma för dem skulle bjuda på mat. Det blev kött, potatisgratäng och beasås. Det va riktigt mumms vill jag säga (A). Senare så kollade vi på filmen marley och jag. Jag hade inte sett den innan, så jag ville gärna se den. Jag tyckte den va bra. Lite ledsam på slutet. Men annars så (Y) Nova sov såklart redan vid 7, och sov under hela filmen. Efter filmen va det bara och kasta sig hem för det hade blivit sent. Klockan va säkert halv 11 innan vi kom iväg. Men det störde inte Nova alls. Hon sov som en stock både i bilen och hemma i sängen. Och jag som va rädd över att det skulle bli ett helvete och få henne och somna om när vi hade kommit hem. Men jag hade tur, hihi. Och jag kan säga att även jag somnade rätt fort efter vi hade kommit hem. Jag va helt slut och gick och la mig bra minuter efter jag hade lagt Nova. haha!




Idag lördag så har mamma, Gunnar och pontus varit över och kolla på katterna och fika lite. Jag hjälpte även mamma med kläder och hennes hår för hon ska ut och parta ikväll. Så hon ville låna lite festligare kläder av mig. Hon behöver verkligen detta, så jag hoppas hon får kul ikväll. Nu ligger alla våra 3 bebisar och sover, och stampe (kaninen) sitter och äter och Johannes glor på sista perioden på hockeyn. Ja, och ni vet väll redan vad jag gör. Jag sitter hära och skriver för fulla mugga och funderar på om det kanske blir för mycket för er och läsa. haha! Nej då. Hoppas det inte blev allt för jobbigt. Men nu ska jag iaf sluta uppehålla er. Hoppas ni får en toppen dag i det fina vädret. Jag hade tänkt bada Nova i poolen när hon har vakna. Så vi får se vad hon gillar det eller inte! Man kan ju inte göra annat än testa. Ikväll blir det nog inte många muggar gjorda. Det blir nog massa mys med familjen som vanligt <3. Men annars, ha det så bra tills vi höres igen :)

P.S, GLÖMT INTE ATT KOMMENTERA!
Puss och Kram //
Åsikter!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: