13 maj 2010

2010-05-13 / 14:02:28
Och det är världens längsta dag känns det som...

Dagen började redan kl 06.00 i morse då en liten madam vaknade till. Johannes la henne i våran säng och gjorde mat och satte på barnprogram på tvn. Men det tyckte inte Nova alls va kul så hon låg och slog mig på näsan och stoppa in sin fot i munnen på mig istället, så sööt ;) Vid 07.00 så orkade jag inte ligga kvar i sängen när man ändå inte fick sova. Så jag lät Johannes sova vidare, och gick ut i soffan och mös med Nova till barnprogramen på nick jr. Vi har haft det så mysigt hära på morgonkvisten =) Vid 9 så vaknade Johannes till, och vi började göra oss klara för att åka ner och handla. Men det va ju stängt när vi kom ner =O Asså det kändes som klockan va innan 08.00 och inte en käft va dära. Men kom rätt snabbt att det är ju röd dag idag så det va därför. Vi strosade runt och handla i säkert 1 timma. Och när vi va klara med handligen kom vi ju på att Nova skulle ha lite ersättning. Men pengarna vi hade med oss hade tagit slut. Men det finns ju såklart välling och färdig ersättning som hon kan få om det kniper här hemma. Men Mamma skulle vara snälla och köpa ett paket åt oss när dem ändå åkte och handlade. Så vi ska ner och hämta det senare när vi ändå ska dit! 

Denna månaden har varit lite "tuffare" än dem andra månaderna eftersom jag inte fått pengar, då mina mammadagar har tog slut den 28 mars. Men vi har ju pengar så vi klarar oss. Så än går det inte i nöd :) Men man tackar ju inte nej heller direkt om dem är snälla och vill hjälper till! hihi. Jag är inte direkt den personen som ber om pengar eller hjälpt såfort det inte går som man vill. JAG anser att sålänge jag kan spara undan pengar till Nova och till en buffertkonto till mig själv, betala våra räkningar och har mat och blöjor till Nova varje månad så är det sak samma om jag får leva på nudlar en hela vecka bara för man har det lite knapert sista veckan innan pengarna kommer in på kontot. Men som tur är så har vi aldrig behöva göra det. Men ibland kan det kännas som det. Ikväll blir det nog bara lungt! det är ju inte så roligt väder direkt så. Men vi ska iallafall ner till mamma en sväng. Så mycket vet jag. Nej nu vaknade Nova till efter typ 3 timmar sömn så nu ska tösen få lite mat i magen =)


Puss och Kram <3
Åsikter!
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Visst det här är inte min ensak, utan jag är mer nyfiken. Tog du fullt ut dina mammadagar eller började du ta ut dom tidigiare eller? :)

Hur vet när dagarna är slut? :P



Sorry för en miljon frågor ;P

Kommenterat - 2010-05-13 / 14:38:21  | URL - http://mammah.bloggplatsen.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: