13 maj 2010 - Nova utveklas <3

2010-05-13 / 22:02:25

Jag måste bara skriva lite om vad Nova gjort idag =)

Jag förstår mig inte på Nova ibland. Men så fort något händer så är det när pappa Johannes inte är hemma eller så ligger han och sover. Eller så ser inte ens jag vad som händer. Men idag så ställde jag henne vid bordet och sätter mig bakom henne precis som jag brukar göra, eftersom hon älskar och stå vid bordet och banka och slå lite. Men idag hände något som inte hänt förut. Hon gick 3 hela steg efter bordet utan att jag höll i eller hjälpte till med balansen. Det är så kul och se ens barn utveklas så det är inte sant! Hon gick visseligen med lära-gå-bilen hära förra veckan. Men då höll jag i henne, så hon inte skulle ramla eller tappa balansen. Men nu va det helt själv utan att någon hjälpte till med stöd. Och det va det som var så kul och se. Samma sak när vi va hemma hos mamma tidigare idag så skulle hon såklart stå upp och hålla i händerna. Helt plötsligt släpper hon bara taget. Men det gick kanske bara 2 sek sedan upptäkte hon att hon inte hade balansen som krävdes för att stå helt själv. Så hon blev nog lite rädd dära. Vem vet? Snart står hon väll upp och börjar gå. Asså jag tycker verkligen det går lite fort ibland. Visst hon är inte en höjdare på att krypa. Men hon tar sig ju framåt genom att haskrypa men det går ju inte fort. Men som bvc sa: "alla barn börjar inte med att lära sig krypa. Dem börjar stå och gå innan. Sedan börjar dem krypa efter det". Jag är jätteglad över för varje utveklingsteg Nova gör. Och jag blir lika stolt över vad hon än gör =)

Nu fick jag det skrivet hära på bloggen också. Så nu ska jag se klart på lyxfällan sedan blir det sängen för min del. Jag är helt slut efter dagen. Det är tufft att vara småbarnsförälder ibland ;)

Puss & Kram

Åsikter!
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Nämen vad kul! :D hihi...

Kommenterat - 2010-05-13 / 22:28:08  | URL - http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Duktiga tjejen. Det går så fort fram nu:O Dom blir stora föööör snabbt.. ja hon kanske börjar gå först:D eller stå:D det är vilket som. Hon är duktig som gör som hon gör:D

kram på er

Kommenterat - 2010-05-13 / 23:37:00  | URL - http://emelieochsilas.bloggplatsen.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: