27 augusti 2010 - Overklig väntan!

2010-08-27 / 15:07:54
En ovanlig väntan!

Kan knappt fatta att vi har nästan precis en vecka kvar som en hel familj tillsammans. Det är en vecka precis imorgon så åker han iväg från oss. Han åker på lördagen och kommer inte hem fören om två veckor :( Han måste stanna kvar helgen efter. Jag måste faktsikt säga att det känns tyngre än vad det kanske brode göra. Det kommer vara sånt avstånd mellan oss, och som det ser ut nu kommer vi bara hinna ses 2 helger i månaden bara för det verkar vara så mycket jobb och dumma tider som Johannes jobbar på. Det är tungt. Från att vara tillsammans VARJE dag till att knappt träffas alls, sorset. Jag vet att detta kommer bli tufft för både mig och Johannes, inte minst för Nova. Men jag vet att vi alla 3 kommer klara detta bra. Vi får kämpa! Johannes har ju lyckas fått tag i en lägenhet nu så vi kan ju komma och bo där så mycket vi vill. Men vad gör man i Alvesta? Känner inte en kotte där nere, har aldrig ens varit i staden. Vet att det ligger någon mil utan för växsjö mer vet jag inte. Usch! Jag tycker det är skit jobbigt att Johannes ska "lämna" mig och Nova här hemma i denna skit stad. Det värsta av allt är väll att jag inte har så många och träffa om dagarna. Jag har typ INGEN! Det känns tufft och skriva det, men det är ju faktsikt sant. Jag har ju varkligen ingen. Jag har ingen bil eller körkort och kan inte ta mig någonstans. Jag kommer få sitta hemma eller gå runt i Köping och ruttna sönder :O Hur kul låter det?! Ja, Johannes har baxa på mig massor med nudlar och snabbmat nu så han vet att jag kommer äta. Jag är inte den personen så bra på det dära med mat och äta om jag inte blir påtvingad. Jag älskar mat, men jag hatar och laga i ordning det. Och går det inte snabbt ja då skiter jag helt enkelt i och äta. Det är inte direkt en passion jag har och äta. Men nudlar och färdig köttförsås och lite såna saker har vi bunkra upp nu så jag har =) - När vi var och handla tidigare idag så va det en tant som stog och bjöd på mat, som det alltid är på fredag. Inte just samma tant, men att dem bjuder på något! Det va en nyttig pastasallad och den va super god. Nova älskade den också, vi fick ta en egen tallrik åt henne för hon blev så arg när det tog slut på min ;) Så ikväll blir det nyttighetsmiddag här hemma med pasta som är gjort på durumvete, soltorkade tomater, pesto, fetaost, örter och kryddor. Det ska bli super gott! :)


                                   
                                       - Grunden till våran middag till kvällen. Jag längtar tills vi ska äta det lite senare :)
                                     Ja, köpte man 3 Zeta produkter fick man en bok med massa recept i. "Oliv" hette den :)


Imorgon är det äntligen dax för Kräftskriva! Gunnar (mammas karl) fyller år och som varje år så ska vi ha kräft skiva men detta år ska det vara hos oss :) På dagen så ska jag, Nova och Johanes  bjuda dem på middag. Det blir kött, potatisgratäng och beasås och massa sallad såklart ^^ senare så kommer mormor, Acke och Potus på fika och senare på kvällen är det äntligen dax att äta kräftor. Jag har längta hela året. Helt sjukt! Ja, jag älskar verkligen kräftor ;) haha. Men nu ska jag dra!


Herrå, puss och Kram!

Åsikter!
Postat av: emelie

Hej!

Men gud lilla gumman, jag önskar jag bodde närmare er då kunde vi ha umgåtts. jag blir ledsen när du skriver att du inte har någon att vara med:( faan jag vet hur du har det:/

<33333

Kommenterat - 2010-08-28 / 16:13:53  | URL - http://silasminprins.bloggplatsen.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: