22 augusti 2010

2010-08-22 / 11:48:22

Helgen som varit! Usch va jag är sämst på att uppdatera min blogg känner jag. Men jag ska bli bättre på det om det nu kommer finnas någon som ens är intresserad av mitt liv?? :/

Fredag: I fredags så va vi först tidigare på dagen över till Johannes farmor på en liten fika. Men sedan vid halv 2 åkte vi hem för Nova va mega trött. Men väl hemma så blev hon helt plötsligt en liten piggelin igen :O Så då åkte hela familjen till västerås en sväng istället. Det blev lite shopping, och jag köpte äntligen mig en ny mobil. Det blev en Sony eriksson Hazel. Den "nya" miljötelefonen. Dock blev jag missnöjd rätt fort då kameran inte va alls var den jag räkna med, även om dem på media market sa att den va likvärdig och bra som en annan mobil jag kolla på. Vilket inte stämda alls! Men vi ska ringa in på måndag ja, det blir ju imorgon såklart. Va dum jag är ;) Men dem inte hade öppet för såna saker i helgen när vi försökte så. Det blev även en film som Nova inte kunde släppa. Musses klubbhus verkar vara hennes absoluta favorit JUST NU. Hon ska ha allt hon ser som är i musse pigg ;) är det inte kläder eller leksaker så är det filmer. Först tog Nova en film inne på Elgiganten, men det kostade 99kr och dem programen går dagligen på tv:n så det kändes bara onödigt, så hon hade typ världens damp där inne för hon inte fick just den filmen hon valt ut själv. Men sedan lugnade det ner sig tills vi kom till media market, då hon fick en annan film i musses klubbhus. Då va det happy face igen kan jag lova er! haha. Tänkte visa Novas nya kläder och filmen, samt telefonen längre ner :) 

   

När vi åkte hem från Västerås så åkte vi även förbi min bror Mikke och Jennifer :) Vi satt där hela kvällen och hade det allmänt trevligt. Det va fest här hemma så vi dröjde ut på tiden lite med att åka hem för jag orkade verkligen inte bli arg över att Nova aldrig får sova. Så hon fick sova hos dem tills vi åkte hem och hon sov hela vägen hem också, tills vi kom hem dårå :( Men vi försökta lugna ner henne och sedan somnade vi om alla 3 i våran säng :) Men natten va extremt orolig för hon vaknade nästan hela tiden. Så är glad att hon sov mellan oss. Men det är väll så när man har grannar som inte tar hänsyn till andra i huset. SÅ IRRITEANDE! Men det verkar inte bara vara VI som stör oss på dem som måste ha fest hela tiden. Folk i andra husen tvärs över verkar med störa sig på att det ska vara festar HELA TIDEN. Men hoppas vädarna gör något snart. För alls skull. Men men nu ska det inte gnällas mer om det haha ;)

                                                   


Lördagen: På lördagen så åkte vi över till Eskilstuna en sväng för Nova behövde lite nya kläder till hösen och jag orkade inte sitta inne heller för den delen. För det känns som det är det ända vi gör (även om det inte stämmer kanske) :( Men det fanns typ ingenting. Blev lite besviken! Vi va först in på babyproffsen och då lyckades jag hitta ett par byxor från lundmyr of sweden för bara 99kr, :O dagen före alltså på fredagen hittade jag en body från lundmyr med texten "sötnos" på för 99kr. Det är ju KAPPRIS!! Om jag får säga mitt såklart. Jag tog såklart byxorna utan att ens blinka. Dock va dem extreeemt stora på Nova även om dem va i stolek 70 =( Men jag vet inte hur jag ska göra, om jag kanske ska sy in dem lite i midjan för det va där va dem jätte stora för henne. Eller om jag ska vänta med det. Längden är ju bara bra om dem fortfarande är stora, då har hon något att växa i. Men midjan? Aja, det återstår och ser! Vidare till tuna park och där hittade vi inte alls så mycket. Hittade ett par skit snygga leggins (som jag själv skulle kunna ha) och en jätte söt klänning/tunika till Nova inne på Kapphal, och sedan fick Nova tag i en body med en katt på och jag hittade ett par strumbyxor för 15kr inne på cubus (till Nova). Ja, tillbaka till katter. Nova har blivit HELT galen i katter, det är det ända hon säger om dagarna typ ;) "maaau" säger hon, och så pekar hon på allt som har med katter och göra ;) Hon är ju bara för söt! Men iallafall, så gick vi runt inne på tuna park och kolla med det fanns typ inge mer än det vi redan köpt. Så vi åkte hem igen. Och senare på kvällen kom Mikke och Jennifer över och kolla på film och käka lite godis =) Vi hade jätte trvligt och dem stannade rätt länge, tror Johannes sjutsade hem dem vid halv 2 inatt och när Johannes kom hem så gick vi och la oss på en gång. Är ju inte van och gå och lägga mig så sent + att Nova vaknade några gånger i natt så idag är man lite trött (A) Men det är alltid trevligt med besök så det kan man ta ;)

   

Ja idag söndag så verkar det va rätt stadigt och fint väder ute. Det va ju inte igår det va det. Vad dagen har och erbjuda återstår och ser =) Jag orkar knappt göra något, så det blir nog bara ut och leka i lekpaken när Nova har vakna. Det är ju ändå söndag och det finns inte så mycket man kan göra i denna stad en tråkig söndag som denna. Men men! Vi får se helt enkelt. Vi är ju kända i våran familj för våran spontanhet ;)


P.S ni får ta texten för vad den är. JAG är inte kungen på att skriva!

Puss och Kram

Åsikter!
Postat av: jennifer

Det var jättetrevligt båda dagarna, det får vi ta och göra om snart igen! <3

Kommenterat - 2010-08-22 / 13:19:59  | URL - http://jenniferenberg.blogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

JAG LÄSER OCH FÖLJER DIN BLOGG! ^^,



Det var ju fina kläder och grejer ni hade köpt till henen :D hihi..ang om byxorna så är ju bara att låta det vara hon kommer ju sanrt kunna ha dom helt sen ^^, hihi..



<3

Kommenterat - 2010-08-22 / 13:36:58  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: