5 augusti 2010

2010-08-05 / 12:08:08

YES! Inatt sova Nova hela natten. Från klockan 21.00-06.30, då fick hon lite mat, sedan somna hon som igen i våran säng på typ två sekunder och vaknade igen klockan 09.15. Jag fixade hennes nattslinga igår som hon har vi hennes säng så hon ska sova bättre. Och ja, det fungerade. Jag har länge fundera på om Nova är mörkrädd för när vi har lampan tänd inne i sovrummet när hon ska somna, så går det jätte bra och hon somnar nästan på engång (inte alltid såklart, men 8 gånger av 10) och sover inte oroligt alls. Men såfort vi ska gå och lägga oss och ska släcka lampan eftersom den lyser upp hela sovrummet, så börjar hon nästan på engång vända och vrida sig i sängen och små grny. Men sedan blir hon lugn om tex om vi sätter oss vid henne säng och håller henne i handen, smeker henne i håret eller sjunger för henne, eller om vi låter henne ligga i våran säng (som nästan aldrig händer). Nu dem senaste 3 veckorna har hon varit lite extra orolig när hon sover och vakna flera gånger per natt och vill gärna krama om flaskan med mat. Men så igår när jag jag låg och vila en stund på dagen så slog det upp ett ljus för mig. Och kom på att hon kanske vill sova med nån lampa tänd eller sådär. Så igår kväll innan vi la henne så lagade jag hennes ljusslinga som hon och katterna hade lekt "sönder", och inatt hon har sovit kalas bra (Y) =)

                                 

Jag har fundera på om man ska ta och köpa den där nattlampan som finns på bilden till Nova när pengarna kommer denna månad. För den verkar ju jätte mysig och så kan hon ha den i sängen när hon blir "rädd". Vi hade en nalle förut som vi fick när Nova föddes, den lös i olika mysiga färger. Men den gick sönder efter typ 1 månad :( skit tråkit! För den va verkligen kalas, och Nova älskade den :( Men eftersom den inte va köpt här och vi inte hade nå kvitto kunde vi inte åka och byta den.

Åsikter!
Postat av: Caroline Theodore 091225

Hejsan, vart har du köpt den där lampan? :)

Och vad kostar den? är sugen på att köpa en sådan i present till Olles syster :)

Kommenterat - 2010-08-13 / 16:21:28  | URL - http://mammastheodore.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej!

Jag hann inte köpa den till Nova själv, utan hon fick dem av min mamma/ hennes mormor och familjen i sen födelsedagspresent (Den hann inte komma tills hon fyllde). Men den är beställd på http://www.pappaprylar.se/lumilove-barbapapa-nattlampa och kostar 449kr där + frakten. Jag rekomenderar den verkligen. Den är inte jätte stor men den är super mysig och Nova älskar sin lampa och har sovit jätte bra sedan hon fick den i början på veckan. Den finns i blå och rosa :)

Kommenterat - 2010-08-13 / 23:24:44  | URL - http://mammatillnoova.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: