29 augusti 2010

2010-08-29 / 14:08:43
Gårdagen va grymt trevlig :) Vid 2- tiden kom Gunnar, Mamma, Mikke , Jennifer och Pontus på middag. Det blev rödvinsmarinerad kött, potatisgratäng, massa sallad, beasås och vitlökssmör och bröd :) Senare blev det såklart födesedagsfika och paketöppning eftersom Gunnar fyllde år, och senare ikväll hade vi ha en liten kräftskiva här hemma :) ♥ Det brukar vi ha vid Gunnar födelsedag, så även i år även om det blev hemma hos oss i år. Och det va mumms kan jag lova er. Som jag skrev i förra inlägget så ÄLSKAR jag kräftor, hihi! :)

Mindre trevligt är att Nova har lyckas blivit sjuk =( Med relativt hög feber och snorig näsa. Jag tycker så synd om henne. Hon är helt matt, och ligger här i sängen brevid mig och kollar på firma fantasiflytt och rör sig inte helt i onödan. Hennes feber har pendla mellan 38,7-39,4. Natten har vart grymt jobbig för mig, för Nova sov inte alls bra och hade 39,4 grader i feber hela natten så hon ha sovit jätte oroligt och varit ledsen rätt ofta. Hon var/är lika varm som en kamin. Så rädd att frysa behöver man inte vara när man ligger brevid henne. Så idag blir det en mysdag hela dagen :) Fortsätter febern såhär ska vi ringa in, för hon äter eller dricker inte så jätte mycket :( Men vi fick en flytande alvedon flaska av mamma så vi får se om det hjälper bättre än supparna gjort. Usch vad jag hatar när dem är sjuka! Man vet  ju ingenting om vad som är felet, eftersom dem inte säger något om det gör ont eller mår dåligt! ;( Men Johannes tog nyss tempen på henne och den har sjunikt lite och ligger på 38,4. Så det är ju bra det iallfall. Det kanske vänder snart och hon blir frisk igen. Men idag är jag inte sådär jätte pigg som ni kanske kan förstå, så det gör mig inge om jag får mysa med Nova hela dagen och inte göra så mycket menas Johannes ska tvätta ^^ Men jag hoppas hon vill bli frisk snart. Speciellt nu när det är sista veckan pappa Johannes är hemma, så vi kan göra något kul i veckan menas vi kan :) Hoppas iallafall på det bästa! Mamma älskar dig tjejen!
Åsikter!
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

hihi..kul att du är med och tävlar :D Lycka till! ^^



Ang om ditt inlägg..

Hälsa nova från oss att hon får krya på sig ^^

Kommenterat - 2010-08-29 / 17:27:31  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: