18 augusti 2010

2010-08-18 / 11:51:14

Nu kommer det lite tex om dem senaste dagarna!

Söndag: I söndags va hela familjen på dop. Det va min kusins andra barn som döptes och det va jätte fin, ja det lilla man såg iallafall. Det va fullt med vuxna överallt så man såg knappt ingenting. Men Nova fick en liten tjejkompis. Det va en familj med ett litet barn på typ 2-3 år som satt framför oss och sa under hela dopet "åh min nya lilla kompis" "mamma, jag har fått en ny kompis" haha super söt liten tjej :) Nova hon va helt facinerad av taket i kyrkan hon ;) Hon brydde sig mer om lamorna och dekorationen i taket och den där lilla tjejen än av själva dopet ;) haha!

Måndags: I måndags åkte vi till Stockholm hela familjen. Johannes skulle på en arbetsinterljuv och menas Johannes va på interjuven, så träffade jag och Nova Tatti och hennes söta och charmiga Romeo. Ja det tog ett tag innan vi hitta varann ;) Jag fattade inte ens vart jag var! haha. Men när vi väl hitta varann så gick vi in på Åhlens och kollade runt och då hittade jag detta till Nova =) Det blev lacklegging, tatto leggins och en snygg klänning med mörka roser på =) Sedan kom hennes kompis, och då gick vi och fikade på något fik i närheten av där vi var. Det blev inte så mycket prat som man kanske önska, men jag va så jäkla blyg =( Som jag alltid är när jag ska träffar nya folk. Det blev så efter jag fick Nova. Men men, jag tycker det va trevlig ändå även om det inte blev som man tänkt det. Men man får väll träffas igen om vi ska till Stockholm fler gånger ;)

Efter vi hade sagt hej då så överaska Johannes mig och Nova med en övernattning på hotell =) Det låg typ mitt i centrala Stockholm (vasagatan). Det var som en liten försenad 3års present sa han! Jag blev såklart jätte glad eftersom jag aldrig sovit på hotel och sedan att det va just Johannes som kom på det utan att jag behövde säga något. Vi har haft super mysigt. Skulle lätt göra om det snart igen! TACK ÄLSKLING, Du är bara för underbar! Älskar dig massor ♥ Jag fick såklart nytt smink av älsklingen <3 Ja, jag hade ju inge med mig och ville gärna ha lite på mig lite så jag inte såg ut som 7 svåra år, och lite till när man är i storstaden ;) Fick en foundation, mascara och puder, sedan blev det lite mer inhandlat typ som tandborste deo och sånt där som hör till ;) På kvällen gick vi runt slottet och i gamla stan. Det va verkligen super mysigt. Det va mörkt med ändå så va det fortfarande varmt ute. Det va underbart! :)

Tisdagen: På tisdagen va det inte lika trevligt väder, Vi checka ut från hotellet vid 11 och sedan vi gick på stan och strosa runt. Vi skulle igentligen åkt över till djurgården och göra något kul där. Men det blev inte av, eftersom vädret inte va så jätte fint och vi visste inte riktigt vad man kunde göra där ute en regnig dag. Men vid tre beslöt vi oss för att packa oss hemåt. Ja, det va ju en resa det också. Jag hade skrivit in en adress som skulle leda oss raka vägen till Danmark :O Adressen slutade på en färja, och ja. Hade vi inte kommit på det i tid vet jag inte hur resan skulle slutat haha! Men lite kul va det. Nova fick ju se en stor färja mitt i spöregnet =P Men vafan! När vi väl skrivit in adress va det hemsk väder ute :/ Vi fick åka 60 hela vägen hem på motorvägen. Det verkligen hävde ner. Jag va livrädd i baksätet. Det blev såklart ett stop på humelstas godisbutik :) Det är ju nästan ett MÅSTE hahaha! Och så fortsatte mardömsresan hemmåt. Men vi kom hem oskadda och trötta tillslut iallafall. SKÖNT!

Idag onsdag: Ska vi träffa Ulrika, David och deras nyfödda lilla Alva som föddes förra veckan :)

P.S: Orkar inte rätta till massa stavfel, om det nu finns några!
NU kommer det massor av bilder från Stockholm :)

    

    

   

   

   

Åsikter!
Postat av: Hannele - snart 2barnsmamma

Vad mysigt nu har haft det :D 'avis' :P

Kommenterat - 2010-08-18 / 12:26:43  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

God morgon!

Jag har en sak till dig i min blogg :)

http://mammah.webblogg.se/2010/august/jag-har-fatt-en-award-av-donken.html

Kommenterat - 2010-08-21 / 10:44:22  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: